رویکرد مردمی عامل اثرگذاری برنامه‌های فرهنگی است
رويکرد مردمي عامل اثرگذاري برنامه‌هاي فرهنگي است
مدی ستاد فهما آذربایجان‌ شرقی:ر

رویکرد مردمی عامل اثرگذاری برنامه‌های فرهنگی است

مدير ستاد کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد آذربايجان شرقي رويکرد مردمي را از مهم‌ترين شرايط لازم براي اثرگذاري فعاليت‌هاي فرهنگي دانست.
شناسه خبر : 48605 تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۲۱:۱۷

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان آذربایجان شرقی، «مرتضی شفیعی» در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان هریس رویکرد مردمی را لازمه ارتقای فعالیت‌های فرهنگی و اثرگذاری برنامه های مسجدی دانست و اظهار داشت: نهضت‌ بازگشت به مساجد بدون توجه به جایگاه مردم در فعالیت های فرهنگی محقق نمی‌شود.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی(فهما) خاطرنشان کرد: تجربه ثابت کرده هر برنامه ای که با تعامل، همراهی و همدلی مردم همراه باشد، نتایج مطلوب‌تری به دنبال خواهد داشت و پاسخگوی نیازهای اجتماعی و فرهنگی محلات مختلف است.

شفیعی رویکرد مردمی را از سیاست های اصلی ستاد فهما در تدوین و اجرای برنامه های فرهنگی و هنری عنوان کرد و افزود: برای نیل به توسعه عدالت فرهنگی با اولویت مناطق مرزی، روستایی و کم‌برخوردار برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای صورت گرفته که با کمک کانون‌های فعال شهری و روستایی به مرحله اجرا می رسد.

وی سفرهای شهرستانی و حضور کارکنان ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان در شهرها و روستاها را با هدف مشاهده میدانی فعالیت ها و آشنایی با نقاط ضعف و قوت موجود دانست و خاطرنشان کرد: حضور در جلسات شورای فرهنگ عمومی و تشکیل جلسات شورای هماهنگی کانون های مساجد هر شهرستان در اولویت کاری این سفرها است.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی اجرای برنامه های هدفمند، اصولی و کارشناسی‌شده را از ضرورت های لازم برای مقابله با جنگ ترکیبی دشمنان دانست و گفت: طرح و بررسی مشکلات موجود فرهنگی در جامعه؛ باید صریح، شفاف و بی پرده صورت گیرد، برای دست یابی به اهداف فرهنگی باید تعارف‌ها را کنار گذاشت و نقاط ضعف را پذیرفت و در راستای رفع آن مسائل کوشید.

وی با اشاره به آغاز برنامه های اوقات فراغت کانونهای فرهنگی هنری استان آذربایجان‌شرقی با شعار «مسجد؛ کانون نشاط»، برنامه های آموزش محور را از دیگر اولویت های این ستاد اعلام کرد و افزود: امروز برای کار تشکیلاتی در مساجد و کادرسازی در حوزه فرهنگ و هنر انقلاب؛ نیازمند آموزش نیروهای مسجدی هستیم.

کلمات کلیدی: مرتضي شفيعي فهما