ظرفیت بالای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد غیرقابل انکار است
ظرفيت بالاي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد غيرقابل انکار است
امام جمعه هریس:

ظرفیت بالای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد غیرقابل انکار است

حجت الاسلام نصرالله‌پور گفت: برنامه‌هاي مستمر کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد بهترين فرصت براي تربيت نيروهاي مؤمن و انقلابي در بطن مساجد است.
شناسه خبر : 48606 تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۲۱:۲۱

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان آذربایجان شرقی، حجت الاسلام «رضا نصرالله‌پور» امام جمعه شهرستان هریس در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان که با حضور مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان همراه بود، اظهار داشت: ظرفیت بالای کانون‌ها در اجرای برنامه‌های مردمی و مسجدمحور غیر قابل انکار است.

وی خاطرنشان کرد: کانون‌های فرهنگی هنری در کنار اجرای برنامه‌های مدون و مستمر در طول سال؛ می‌توانند از طرح‌های اوقات فراغت به عنوان بهترین فرصت برای تربیت دینی و فرهنگی کودکان، جوانان و نوجوانان و همچنین  استفاده کنند.

امام جمعه هریس نظم و جذابیت را از مهمترین شروط لازم در برنامه‌ریزی برای جوانان و نوجوانان دانست و افزود: در برهه‌ای که دشمن با تمام ابزارهای علمی، فرهنگی و رسانه‌ای خود در تلاش برای مسموم کردن ذهن کودکان و نوجوانان است، متولیان فرهنگی جامعه باید با تسلط هرچه بیشتر به فناوری روز بتوانند با ایجاد فضای مناسب زمینه حضور حداکثری جوانان در مساجد را فراهم آورند.

حجت الاسلام نصرالله‌پور با تاکید بر لزوم همفکری و هم‌اندیشی در حوزه فرهنگ به ویژه در خصوص مسائل مربوط به کودکان، جوانان و نوجوانان؛ بر ضرورت برگزاری جلسات هم اندیشی با حضور حداکثری مدیران مسئول کانون‌های فرهنگی هنری در هر شهرستان تاکید کرد.

وی تسهیل گری در خصوص واگذاری فضای های مناسب جهت اجرای برنامه برای جوانان و نوجوانان را ضروری دانست و گفت: نهادهای شهرستان در اجرای هر چه بهتر و باشکوه‌تر برنامه های کانون های فرهنگی هنری منطقه اهتمام جدی داشته باشند.

همچنین فرماندار هریس، در سخنانی با اشاره به اهمیت فعالیت کاون های فرهنگی هنری مساجد در مناطق شهری و روستایی گفت: حمایت از برنامه های مسجدی وظیفه تمام متولیان و نهادهای فرهنگی شهرستان است.

کلمات کلیدی: فهما