کانون‌های فرهنگی هنری؛ جاذبه مهم مساجد هستند
کانون‌هاي فرهنگي هنري؛ جاذبه مهم مساجد هستند

کانون‌های فرهنگی هنری؛ جاذبه مهم مساجد هستند

امام جمعه شهرستان جلفا با اشاره به کارکردهاي مهم فرهنگي و هنري کانون ها در مساجد گفت: کانون‌هاي فرهنگي هنري؛ جاذبه مهم مساجد هستند.
شناسه خبر : 48656 تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۸:۵۰

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام «اسماعیل هادوی» در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان جلفا که با حضور مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی همراه بود، اظهار داشت: تربیت دینی و انقلابی جوانان از کارکردهای مهم کانون های فرهنگی هنری مساجد هستند که تقویت این مهم نیازمند همت تمام متولیان مسجدی است.

امام جمعه جلفا با تاکید بر هم افزایی و همکاری نهادهای فعال در مساجد و لزوم توجه کیفی به فعالیت های فرهنگی خاطرنشان کرد: برای اعتلای هرچه بیشتر فرهنگ دینی و انقلابی؛ راهی جز توجه به فرهنگ و هنر در بطن مساجد نداریم؛ از این رو به جرأت می توان گفت؛ کانون‌های فرهنگی هنری؛ جاذبه مهم مساجد هستند.

وی با بیان این‌که برای حل مشکلات فرهنگی باید به دور از هرگونه تعارف و تصمیم‌های عجولانه به صورت صریح و شفاف اقدام شود، گفت: توسعه فرهنگ اهل بیت؛ وظیفه همه نهادهای متولی فرهنگ در جامعه است؛ دهه امامت و ولایت فرصتی مغتنم برای کانون های مساجد در راستای تبیین فرهنگ غدیر با زبان هنر است.

هادوی بهره گیری از هنرهای ادبی را یکی از ابزارهای موفق در ترویج فرهنگ غدیر دانست و افزود: مفاهیم و مستندات کتاب الغدیر اثر ماندگار علامه امینی(ره) که افتخار مردم آذربایجان است؛ باید با روش های هنرمندانه به نسل جوان جامعه بیان شود.

گفتنی است، در پایان این جلسه مدیر ستاد فهما آذربایجان شرقی از دو مدیرمسئول فعال کانون های فرهنگی هنری مساجد در منطقه آزاد ارس و همچنین کارکنان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جلفا تقدیر کرد.

کلمات کلیدی: فهما