۲۰۲۰ محله کم‌برخودار در کشور شناسایی شده است
۲۰۲۰ محله کم‌برخودار در کشور شناسايي شده است

۲۰۲۰ محله کم‌برخودار در کشور شناسایی شده است

دبير کميته فرهنگي طرح توسعه محلات کم برخوردار کشور گفت: ۲ هزار و ۲۰ محله در سطح کشور داريم که کم برخوردار هستند و شاخص‌هاي اجتماعي اين محلات زير سطح استاندارد است.
شناسه خبر : 48679 تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۵:۰۵
به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان آذربایجان شرقی، «میلاد اقدمی»، دبیر کمیته فرهنگی طرح توسعه محلات کم برخوردار کشور در دیدار با مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی اظهار داشت: طرح توانمندسازی محلات کم برخوردار حدود ۲ سال است که شروع به کار کرده است.

وی با بیان این‌که کمیته فرهنگی طرح توسعه محلات کم‌برخوردار به دنبال شناسایی و رفع معضلات فرهنگی با همگرایی و هماهنگی نهادهای مسؤول در این عرصه است، خاطرنشان کرد: حدود  ۱۹ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از جمعیت کل کشور تحت پوشش این طرح ملی قرار می‌گیرند، که شامل ۲ هزار و ۲۰ محله در سطح کشور است.

اقدمی با بیان ای‌که شاخص‌های فرهنگی و اجتماعی این محلات زیر سطح استانداردهای تعریف شده است؛ خاطرنشان کرد: در این طرح از هر محله یک نماینده به عنوان شهردارمحله معرفی می‌شود و این شهرداران میان خودشان یک نفر را به عنوان مسئول پهنه معرفی می‌کنند تا برنامه‌ریزی و هدایت مالی منابع به خانواده‌های نیازمند اختصاص یابد.

دبیر کمیته فرهنگی طرح توانمندسازی ۲۰۲۰ محله کم برخوردار کشور با اشاره به این‌که تشکیل کارگروه های فرهنگی استانی و فعال شدن نهادهای مربوطه در اولویت کاری قرار دارد، گفت: در این راستا به دلیل ضریب نفوذ بالای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در مناطق شهری و روستایی سراسر کشور؛ مدیران ستاد فهما هر استان به عنوان دبیران کمیته فرهنگی کارگروه معرفی می شوند.

همچنین مهدی اسداللهی، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری آذربایجان‌شرقی در سخنانی با اشاره به برپایی نمایشگاه طرح 2020 طی روزهای گذشته در تبریز اظهار داشت: آماده ایجاد تعامل و همگرایی حداکثری میان نهادهای مختلف مسؤول در حوزه فرهنگ برای تحقق اهداف تعیین شده هستیم.

حجت الاسلام سیدمهدی حسینی؛ دبیر کارگروه مشترک ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و طرح توسعه محلات کم برخوردار(طرح 2020) نیز در سخنانی به ارایه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در سطح کشور و اهداف تفاهم‌نامه منعقد شده میان ستاد فهما کشور و ستاد توانمندسازی محلات کم‌برخوردار کشور پرداخت.

کلمات کلیدی: فهما