کارگروه فرهنگی محلات کم‌برخوردار آذربایجان‌شرقی تشکیل شد
کارگروه فرهنگي محلات کم‌برخوردار آذربايجان‌شرقي تشکيل شد

کارگروه فرهنگی محلات کم‌برخوردار آذربایجان‌شرقی تشکیل شد

نخستين جلسه کارگروه فرهنگي اجتماعي محلات کم‌برخوردار استان آذربايجان‌شرقي در خانه فرهنگ تبريز برگزار شد.
شناسه خبر : 48681 تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۵:۵۳

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان آذربایجان شرقی، نخستین جلسه کارگروه فرهنگی طرح توسعه و تحول اجتماع محور محلات کم برخوردار استان آذربایجان‌شرقی با حضور مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری آذربایجان‌شرقی و دیگر نهادهای عضو این ستاد در خانه فرهنگ تبریز برگزار شد.

«میلاد اقدمی» »، دبیر کمیته فرهنگی طرح توسعه محلات کم برخوردار کشور در این جلسه رفع آسیب های اجتماعی را از رسالت های مهم انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت:  توانمندسازی و‌ تحول اجتماع محور محلات کم‌برخوردار از مهمترین اهداف اجرای این طرح ملی به شمار می رود.

وی افزود: رفع مشکلات موجود در در این حوزه نیاز به یک شبکه جامع اطلاعاتی و دقیق داشت که با توجه به آن بتوان اهدف پیشگیری از ابتلا به بروکراسی های اداری؛ مشکلات مردم توسط خود مردم شناسایی و با توانمندسازی ساکنان همان محلات مرتفع شوند.

اقدمی با تأکید بر هم افزایی تمامی نهادهای عضو کارگروه در اجرای این طرح گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره)، ستاد اجرایی فرمان امام، سازمان بهزیستی و جمعیت هلال احمر به عنوان چهاردستگاه اصلی دراجرای این طرح فعالیت دارند و با تقسیم مسئولیت‌های اجتماعی، همکاری و همیاری سایر دستگاه‌ها؛ به عنوان نهادهای خدمات رسان فعال خواهند بود.

دبیر کمیته فرهنگی طرح توسعه محلات کم برخوردار کشور با اشاره به ضریب نفوذ و نقش کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در اجرای این طرح گفت: از 2020 محله کم‌برخوردار کشور؛ یک هزار و 300 محله آسیب پذیر دارای کانون فرهنگی هنری هستند، از این رو دبیری جلسات کمیته فرهنگی هر استان بر عهده ستاد فهما است.

همچنین حجت الاسلام سیدمهدی حسینی؛ دبیر کارگروه مشترک ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و طرح توسعه محلات کم برخوردار(طرح 2020) در سخنانی، توسعه وتحقق هرچه بهتر عدالت اجتماعی را یکی از مهمترین اهداف اجرا ی طرح 2020  دانست و اظهار داشت: از 26 هزار باب کانون فرهنگی هنری فعال در سطح کشور 1423 باب در استان آذربایجان شرفی فعال است و نیمی از 101 محله ‌کم‌برخودار استان؛ دارای کانون مسجدی هستند.

وی ادامه داد: رویکرد اصلی طرح 2020 مسجدمحوری و تلاش برای حل و فصل مشکلات و معظلات موجود در   محلات کم برخوردار و توانمند سازی این محلات با محوریت مساجد است که در این خصوص تفاهم نامه های لازم با دستگاها و نهادهای مربوطه منعقد شده است.

گفتنی است، پس از این نشست؛ دبیر کمیته فرهنگی طرح توسعه محلات کم برخوردار کشور به همراه دبیر کارگروه مشترک ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و طرح توسعه محلات کم برخوردار و مدیر ستاد فهما آذربایجان شرقی از کانون فرهنگی هنری شهید اجاقی مسجد امیر المومنین محله صالح‌آباد تبریز بازدید کردند.