طرح اوقات فراغت کانون‌های مساجد آذربایجان‌شرقی آغاز شد
طرح اوقات فراغت کانون‌هاي مساجد آذربايجان‌شرقي آغاز شد

طرح اوقات فراغت کانون‌های مساجد آذربایجان‌شرقی آغاز شد

مراسم افتتاحيه طرح اوقات فراغت کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد استان آذبايجان شرقي با عنوان «مسجد؛ کانون نشاط» برگزار شد.
شناسه خبر : 48724 تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۵:۵۴

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان آذربایجان شرقی، مراسم افتتاحیه طرح اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی با عنوان «مسجد؛ کانون نشاط» با حضور مدیر ستاد فهما استان و تعدادی از مدیران مسئول کانونهای فرهنگی هنری تبریز و حومه به میزبانی کانون فرهنگی هنری خاتم‌الانبیاء در مسجد امام زمان(عج) روستای بیرق برگزار شد.

«مرتضی شفیعی» مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی(فهما) در این مراسم با اشاره به اهمیت غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان با برنامه‌ریزی دقیق و هدفمند اظهار داشت: غنی‌سازی اوقات فراغت محدود به فصل تابستان نیست، چراکه موضوع تعلیم و تربیت در تمام ایام سال از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی با اشاره به سیاست ستاد کانون‌‌های فرهنگی هنری مساجد استان در توجه به مناطق روستایی، مرزی و کم برخوردار در تدوین، برنامه ریزی و اجرای فعالیت های فرهنگی، هنری و قرآنی خاطرنشان کرد: برگزاری افتتاحیه طرح اوقات فراغت برای نخستین بار در یک کانون روستایی مؤید این هدف ستاد فهما استان است.

شفیعی با بیان این‌که تمام تلاش ستاد در راستای تحقق گسترش و توسعه هرچه بیشتر عدالت فرهنگی در استان متمرکز شده است، افزود: در این راستا سهم اعضای کانون های روستایی و مناطق حاشیه‌نشین در دوره های آموزشی و برنامه های فرهنگی بیشتر است؛ همین مسأله در دوره آموزشی تئاتر و تربیت مربی سرود نیز پیگیری خواهد شد.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان‌شرقی(فهما) با اشاره به ظرفیت و توان قابل تحسین کانون فرهنگی هنری خاتم الانبیاء در اجرای برنامه های مختلف قرآنی و فرهنگی اظهار داشت: برگزاری باشکوه شانزدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان در منطقه مهرانرود نیازمند همت مضاعف این کانون است.

همچنین در این مراسم «حسن قاریزاده» از اساتید روانشناسی شخصیت با تاکید بر لزوم توجه به تربیت دینی کودکان و نوجوانان اظهار داشت: با توجه به آسیب های اجتماعی و فرهنگی موجود در جامعه والدین باید در زمینه تقویت باورها و اعتقادات دینی فرزندان خود با دقت نظر بیشتری اعمال نقش داشته باشند.

گفتنی است، این مراسم که با حضور پرشور اعضای کانوهای فرهنگی هنری مساجد مختلف تبریز همراه بود، با اجرای برنامه های مختلف فرهنگی، ورزشی، هنری و قرآنی، به پایان رسید.

 

جهت مشاهده گزارش تصویری مراسم کلیک کنید.

کلمات کلیدی: اوقات فراغت فهما تبريز