همگرایی نهادهای فرهنگی لازمه احیای جایگاه مساجد است
همگرايي نهادهاي فرهنگي لازمه احياي جايگاه مساجد است
مدیر ستاد کانون‌های مساجد آذربایجان شرقی:

همگرایی نهادهای فرهنگی لازمه احیای جایگاه مساجد است

شفيعي با تأکيد بر لزوم برنامه ريزي دقيق و مناسب براي جذب کودکان و نوجوانان به مساجد، گفت: همگرايي نهادهاي فرهنگي لازمه احياي جايگاه مساجد در استان آذربايجان شرقي است.
شناسه خبر : 48820 تاریخ انتشار : ۴ تير ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۳:۵۳

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان آذربایجان شرقی، «مرتضی شفیعی» در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان هوراند با اشاره به این‌که همگرایی نهادهای فرهنگی لازمه احیای جایگاه مساجد در استان است، اظهار داشت: حضور در شهرستان‌ها و بازدید میدانی از فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فرصتی برای دیدار چهره‌به‌چهره با فعالان مسجدی هر منطقه است.

 

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی (فهما) خاطرنشان کرد: آشنایی با نقاط ضعف و قوت، رصد موانع و مشکلات، اتخاذ تدابیر لازم برای حل موانع و معضلات موجود و تسهیل گری در جهت پیشبرد اهداف از مهم‌ترین اهداف سفرهای شهرستانی است.

 

وی با اشاره به فعالیت بیش از 1420 کانون فرهنگی هنری در مساجد شهری و روستایی استان خاطرنشان کرد: بیش از 60 درصد کانون‌ها در مساجد روستایی فعالیت دارند که یکی از سیاست های کاری ستاد استان در سال جدید توسعه کانون‌های فرهنگی هنری با اولویت مناطق روستایی و کم برخوردار است.

 

مدیر ستاد فهما آذربایجان‌شرقی با تاکید بر لزوم برنامه ریزی دقیق و مناسب برای جذب کودکان و نوجوانان به مساجد یادآور شد: آماده راه اندازی شبکه دختران دهه نودی و هشتادی فعال در مساجد منطقه هستیم و در این راستا مقدمات کار فراهم شده است.

 

شفیعی با بیان این‌که تمام برنامه های خلاقانه و ابتکاری کانون‌های فرهنگی هنری استان مورد حمایت قرار می گیرد، افزود: هر فعالیتی که بتواند مخاطب جدید و جوان به مساجد جذب کند، مورد حمایت ویژه قرار خواهد گرفت.

 

همچنین حجت الاسلام شکر نژاد امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی هوراند در سخنانی اظهار داشت: کانون های فرهنگی هنری مساجد، مسئولیت بسیار سنگی در قوام فرهنگی جامعه بر عهده دارند و مساجد مهمترین سنگر در پشتیبانی و مبارزه با تهاجمات فرهنگی است.

 

وی با اشاره به اینکه در سطح شهرستان ۳۷ کانون فرهنگی هنری مسجدی دایر است، خاطرنشان کرد: بیش از ۹۰ درصد کانون های فرهنگی هنری این شهرستان در مساجد روستایی فعال هستند.

کلمات کلیدی: فهما مرتضي شفيعي