«مدرسه تئاتر شبستان» در تبریز آغاز به کار کرد
«مدرسه تئاتر شبستان» در تبريز آغاز به کار کرد

«مدرسه تئاتر شبستان» در تبریز آغاز به کار کرد

آيين افتتاحيه «مدرسه تئاتر شبستان» با حضور رئيس ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد کشور در دانشگاه تبريز برگزار شد.
شناسه خبر : 48998 تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۲۱:۳۴

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان آذربایجان شرقی، آیین افتتاحیه «مدرسه تئاتر شبستان» صبح امروز (شنبه، ۱۰ تیرماه) با حضور حجت الاسلام والمسلمین «کمال‌الدین خداداده»، رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در دانشگاه تبریز برگزار شد.

«مرتضی شفیعی»، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی در این مراسم اظهار داشت: این دوره آموزشی برای نخستین بار است که در طول ۳۰ سال گذشته با این حجم از گستردگی و استقبال در تبریز برگزار می شود.

وی با اشاره به استقبال گسترده هنرمندان شهرستانی برای شرکت در این دوره آموزشی خاطرنشان کرد: این دوره هم به لحاظ استقبال شرکت کنندگان و هم به لحاظ استادان مبرزی که در آن حضور دارند و تدریس می کنند، بی نظیر است.

شفیعی با بیان این‌که  «مدرسه تئاتر شبستان» آغاز در راه تربیت هنرمندان متعهد و متخصص مسجدی در عرصه تئاتر است، گفت: بنابر برنامه ریزی های صورت گرفته این دوره آموزشی استمرار می یابد و برگزیدگان این دوره در جشنواره ملی شبستان شرکت می کنند.

مدیر ستاد فهما آذربایجان‌ شرقی با اشاره به این‌که این دوره دو روزه با شرکت ۱۴۰ نفر از علاقه‌مندان به هنر تئاتر در مساجد سراسر استان آذربایجان شرقی همراه است، گفت: هدف‌گذاری ما در ستاد استانی تشکیل گروه های نمایشی در بطن مساجد و اثرگذاری در عرصه هنر استان است.

گفتنی است، در پایان این مراسم از استاد مهدی لزیری، پیشکسوت تئاتر کشور به پاس ده ها سال خدمات ارزنده در عرصه تئاتر بچه های مسجد تقدیر بعمل آمد.