جبران غفلتی که نسبت به هنر تئاتر در مساجد شده، ضروری است
جبران غفلتي که نسبت به هنر تئاتر در مساجد شده، ضروري است
مشاور هنری ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور:

جبران غفلتی که نسبت به هنر تئاتر در مساجد شده، ضروری است

عالم‌بخش با ابراز تأسف از غفلتي که نسبت به هنر تئاتر و نمايش در ايران شده است، گفت: براي جبران اين غفلت بايد براي رشد و اعتلاي تئاتر زمينه سازي شود که مسجد و کانون هاي فرهنگي هنري اين فرصت را به ما مي دهند.
شناسه خبر : 48999 تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۲۱:۳۵

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان آذربایجان شرقی، «حسین عالم‎‌بخش» صبح امروز در آیین افتتاحیه «مدرسه تئاتر شبستان» که با حضور رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در دانشگاه تبریز برگزار شد، اظهار داشت:تئاتر نقشی مهمی در پیشرفت فرهنگی کشورها دارد.

مشاور هنری ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور خاطرنشان کرد: علی‌رغم این ظرفیت، بعضاً نگاه ما به تئاتر جنبه سرگرمی دارد در حالی که باید ظرفیت نهفته در آن کشف و شناسایی و به کار گرفته شود.

این کارگردان تئاتر با ابراز تأسف از غفلتی که نسبت به هنر تئاتر و نمایش در ایران شده است، تصریح کرد: برای جبران این غفلت باید برای رشد و اعتلای تئاتر زمینه سازی شود که مسجد و کانون های فرهنگی هنری این فرصت را به ما می دهند و امیدواریم از نقاط مختلف کشور اعم از شهر و روستا آثار نمایشی داشته باشیم.

همچنین حجت الاسلام «سعید علیزاده» با اشاره به بمباران تبریز توسط عراق در فاصله پنج روز پس از عملیات کربلای۵، گفت: در جریان این حمله ۲۲ نفر از استادان و دانشجویان دانشگاه تبریز شهید و چهار تن جانباز شدند علاوه بر این در دوران مبارزه با طاغوت نیز دانشگاه تبریز شهدایی را تقدیم اسلام و انقلاب کرد. به نظر می رسد اگر بخواهیم نگاه ارزشی این شهدا را در هنر تئاتر دنبال کنیم باید به هنرهای نمایشی و تئاتر نگاه فلسفی داشته باشیم.

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه تبریز با اشاره به فرصتی که مدرسه تئاتر شبستان برای این مهم ایجاد می کند، گفت: انتظار می رود کانون های فرهنگی هنری مساجد فرصت تولید و اجرای تئاترهای ارزشی را در مدرسه تئاتر شبستان ایجاد کنند.

گفتنی است، در پایان این مراسم از استاد مهدی لزیری، پیشکسوت تئاتر کشور به پاس ده ها سال خدمات ارزنده در عرصه تئاتر بچه های مسجد تقدیر بعمل آمد.