بیش از ۶۰ درصد کانون های مساجد استان در روستاها فعال هستند
بيش از ۶۰ درصد کانون هاي مساجد استان در روستاها فعال هستند
مدیر ستاد فهما آذربایجان‌شرقی:

بیش از ۶۰ درصد کانون های مساجد استان در روستاها فعال هستند

شفيعي با بيان اين‌که اولويت کار فرهنگي و هنري در ستاد استان با مناطق محروم و روستايي استان تعريف شده است، گفت: بيش از ۶۰ درصد کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان در روستاها فعال هستند.
شناسه خبر : 49002 تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۲۱:۳۹

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان آذربایجان شرقی، «مرتضی شفیعی» مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان‌شرقی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار داشت: بیش از یک هزار و ۴۲۰ کانون فرهنگی و هنری در مساجد روستایی و شهری استان فعال هستند.

وی با بیان این‌که اولویت کار فرهنگی و هنری در ستاد استان با مناطق محروم و روستایی استان تعریف شده است، خاطرنشان کرد: بیش از ۶۰ درصد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در روستاها فعال هستند. همچنین در کل مساجد استان ۲۵۰ کتابخانه مخرن‌دار و دارای قرائتخانه و بیش از ۴۰۰ کتابخانه باز داریم. 

مدیر ستاد فهما آذربایجان‌شرقی با اشاره به آغاز دوره آموزشی «مدرسه تئاتر شبستان» در تبریز افزود: این دوره آموزشی برای نخستین بار در سطح استان به لحاظ گستردگی و استقبال علاقه‌مندان در استان برگزار می شود.

شفیعی با اشاره به این‌که ۱۴۰ نفر از هنرمندان مسجدی فعال عرصه تئاتر در این دوره آموزشی دو روزه حضور دارند، گفت: این دوره آموزشی آغازی برای طی مسیری ارزشمند در تربیت هنرمندان مسجدی در یطن مساجد استان است.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان‌شرقی ادامه داد: برگزاری کارگاه آموزشی یک روزه مدیریت فرهنگی و کار تشکیلاتی در مساجد با حضور ۲۵۰ نفر از فعالان برجسته فرهنگی استان، برگزاری دوره های تخصصی هنر در رشته های مختلف، طرح تابستان «مسجد؛ کانون نشاط» و طراحی دوره آموزشی سرود از جمله فعالیت های ستاد استان طی ماه های اخیر بوده است.

وی با بیان اینکه برنامه های هنری و فرهنگی متعدد و متنوعی در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان پیش بینی شده است، افزود: جشنواره های مختلف فرهنگی و هنری در مساجد آغاز شده و این روند برای ایجد رقابت سالم میان هنرمندان مسجدی تداوم خواهد داشت.

کلمات کلیدی: مرتضي شفيعي فهما