نمایشگاه حریم ریحانه در اهر برپا شد
نمايشگاه حريم ريحانه در اهر برپا شد

نمایشگاه حریم ریحانه در اهر برپا شد

همزمان با هفته ملي حجاب و عفاف، نمايشگاه حريم ريحانه با حمايت ستاد هماهنگي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد آذربايجان‌شرقي در اهر برپا شد.
شناسه خبر : 49438 تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۴:۴۰

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان آذربایجان شرقی، «غلامعلی یوسفیان» مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری طفلان مسلم شهرستان اهر اظهار داشت: همزمان با هفته ملی حجاب و عفاف، نمایشگاه حریم ریحانه با حمایت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی و به همت کانون فرهنگی هنری مسجد طفلان مسلم در محل عمارت شهرداری اهر برپا شد.

وی ترويج فرهنگ عفاف و حجاب و تبيين اهميت توجه به قانون حجاب در جامعه را از مهمترین اهداف برگزاری این نمایشگاه دانست و افزود: این نمایشگاه با حمایت ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان برای چهارمین سال پیاپی برپا می شود و بازدید برای در طول هفته حجاب و عفاف آزاد خواهد بود.

یوسفیان افزود: این نمایشگاه با حضور مسئولان استانی افتتاح شده و برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری و قرآنی میان بازدید کنندگان و همچنین تقدیر از دختران محجبه از جمله دیگر برنامه های جنبی این نمایشگاه است.

به گفته وی اين نمايشگاه، شامل تابلوهای مفهومی موضوعات مرتبط با حجاب از جمله‌ تاريخچه پوشش در جهان‌ و ايران‌، پوشش و عفاف در نگاه ديگران‌، سيمای حجاب در شعر فارسی، پوشش در اديان‌، پوشش در اسلام، سيمای عفاف در قرآن‌، حجاب و عفاف در احاديث و روايات معصومين(ع)‌، احكام پوشش و عفاف‌، فقط همسرم، بررسی و پاسخ به مهمترين شبهات حجاب، خون نوشته‌ها، عفاف در حبس‌، بررسی داستان غم‌انگيز كشف حجاب در ايران، هجوم خاموش‌ و بررسی آخرين يافته‌ها و توصيه‌های علمی پيرامون حجاب است.

 مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری طفلان مسلم شهرستان اهر ادامه داد: در بخشی از این نمایشگاه، به سير تاريخی و تكاملی پوشش در جهان پرداخته شده كه نشان می‌دهد در همه اديان و در طول تاريخ، حجاب به عنوان یکی از نشانه های تمدن بر زندگی انسان حاکم بوده است.

کلمات کلیدی: فهما تبريز