مردمی‌سازی فعالیت‌های فرهنگی مهم‌ترین مؤلفه نهضت بازگشت به مساجد است
مردمي‌سازي فعاليت‌هاي فرهنگي مهم‌ترين مؤلفه نهضت بازگشت به مساجد است
مدیر ستاد فهما آذربایجان‌شرقی:

مردمی‌سازی فعالیت‌های فرهنگی مهم‌ترین مؤلفه نهضت بازگشت به مساجد است

مدير ستاد کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد آذربايجان شرقي گفت: مردمي سازي فعاليت‌هاي فرهنگي يکي ديگر از مولفه هاي لازم براي تحقق نهضت بازگشت به مساجد است.
شناسه خبر : 49596 تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۷:۵۵

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان آذربایجان شرقی، «مرتضی شفیعی» مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری استان آذربایجان شرقی در جلسه شورای فرهنگ عمومی بخش مهربان شهرستان سراب، احیای کارکرد حقیقی مساجد و مردمی‌سازی فعالیت های فرهنگی را نیازمند تعامل و هم افزایی نهادهای مختلف دانست.

شفیعی تحقق نهضت بازگشت به مساجد را یکی از اهداف مهم ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان برشمرد و خاطرنشان کرد: برای نیل به این مقصود کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، در کنار ظرفیت های بالفعل و بالقوه خود، افزایش تعاملات سازنده و هم‌افزایی با نهادها و دستگاه‌های مختلف دولتی و مردمی را مدنظر قرار داده است.

وی افزود: حضور در جلسات شورای فرهنگ عمومی شهرستان ها نیز در راستای همین تعاملات بوده و امیدواریم با این نگاه تحولی و با بهره مندی از نکته نظرات ارزنده فعالان مسجدی در شهرستان های مختلف شاهد پویایی، نشاط و تحرکت سازنده در مساجد استان باشیم. 

مدیر ستاد فهما استان افزود: مردمی سازی فعالیت‌های فرهنگی یکی دیگر از مولفه های لازم برای تحقق نهضت بازگشت به مساجد است که در این خصوص ستاد فهما در چهارچوب های قانونی و اختیارات خود از هرگونه فعالیتی که با رویکرد مردمی توام با خلاقیت و نوآوری برگزار شود، حمایت می کند.

شفیعی در پایان یادآور شد: همسو و همراه با دیگر نهادها و دستگاه های فرهنگی، تلاش برای تحقق عدالت فرهنگی در شهرستان ها، از دیگر اهداف مهم ستاد فهما استا بوده و علاوه بر برنامه های گذشته، بزودی شاهد فعالیت های ویژه در این راستا خواهیم بود. 

همچنین حجت الاسلام رحمتی، امام جمعه شهر مهربان در سخنانی جایگاه مساجد در نشر ارزش های انقلابی و اسلامی را بی‌نظیر دانست و اظهار داشت: مساجد و نهادهای فعال در این مراکز مردمی به بهترین شکل ممکن می توانند در ارتقای فرهنگ عمومی جامعه موثر باشند. 

حجت الاسلام محمدامین کریم پور، امام جمعه شربیان نیز  در سخنانی بر لزوم توجه به احیای کارکرد حقیقی مساجد تأکید کرد و گفت: همه متولیان مسجدی باید با وحدت نظر در راستای جذب حداکثری حرکت کنند.

بنابراین گزارش در این جلسه ضمن بررسی مشکلات و ارائه راهکارهای عملی در راستای گسترش فعالیت کانون های مساجد در این شهرستان، رویکرد حمایتی ستاد فهما در مناطق کم برخوردار تبیین شد و در پایان از سه مدیرم سئول فعال کانون در شهرستان سراب تجلیل بعمل آمد.