جوانان بخش قابل توجهی از مخاطبان کانون های مساجد هستند
جوانان بخش قابل توجهي از مخاطبان کانون هاي مساجد هستند

جوانان بخش قابل توجهی از مخاطبان کانون های مساجد هستند

مدير ستاد هماهنگي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد آذربايجان‌شرقي گفت: بخش قابل توجهي از مخاطبان کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان کودکان، نوجوانان و جوانان هستند.
شناسه خبر : 49617 تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۶:۴۶

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان آذربایجان شرقی، «مرتضی شفیعی» مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی امروز(فهما) امروز در جلسه مشترک با «حبیب ستوده نژاد» مدیرکل ورزش و جوانان استان به بررسی راهکارهای تعامل حداکثری میان دو نهاد پرداخت.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان‌شرقی(فهما) در این دیدار گفت: این ستاد دارای 1428 کانون فرهنگی هنری فعال در مساجد شهری و روستایی است که این شبکه گسترده می تواند در راستای اهداف مشترک و تحقق برنامه های تعریف شده در اسناد بالادستی بسیار مفید و اثرگذار باشد.

شفیعی با اشاره به این‌که ظرفیت های متقابل دو نهاد می تواند منجر به ارتقای سلامت روحی، روانی و جسمی میان نوجوانان و جوانان شود، خاطرنشان کرد: نقاط مشترک بسیاری در مأموریت های بین دو دستگاه وجود دارد که با توجه به ارتباط گسترده با اقشار مختلف مردم می توان از این فرصت ها به خوبی بهره مند شد.

وی با بیان این‌که بخش قابل توجهی از مخاطبان کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کودکان، نوجوانان و جوانان هستند، تصریح کرد: آماده هرگونه همکاری مشترک با اداره کل ورزش و جوانان استان هستیم، چراکه معتقدیم هم افزایی و همکاری مشترک می تواند منجر به افزایش ضریب بهره‌مندی مخاطبان از خدمات دو نهاد خواهد بود.

مدیر ستاد فهما در بخش دیگری از سخنان از فعالیت بیش از 600 کتابخانه در سطح مساجد استان خبر داد و گفت: از این تعداد بیش از 250 کتابخانه مسجدی استان دارای قرائتخانه و مخزن کتاب است که همه روزه پذیرای خیل کثیری از جوانان محلات و مناطق مختلف استان هستند.

شفیعی خواستار همکاری مشترک میان دو نهاد در حوزه اوقات فراغت، ورزش همگانی و قهرمانی، آموزش های خانواده‌محور، برگزاری جشنواره‌های مشترک، ارایه خدمات متقابل و تعریف کار مشترک در حوزه جوانان شد و خاطرنشان کرد: هر اقدامی که منجر به جذب حداکثری نسل جوان به سمت مساجد شود، مورد توجه و حمایت قرار می گیرد.

همچنین در ادامه حبیب ستوده نژاد، مدیرکل ورزش و جوانان استان در سخنانی با تاکید بر توجه ویژه به روستاها و بخش های استان خاطرنشان کرد: شهرهای کوچک و روستاها بایستی در اولویت ارایه خدمات قرار گیرند؛ چراکه امکانات کمی در روستاها وجود دارد و نیازمند توجه دستگاه های متولی هستند.

وی با استقبال از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان ستاد فهما استان و اداره کل ورزش و جوانان افزود: باتوجه به ظرفیت های خوبی که در اختیار معاونت امور جوانان وجود دارد انتظار می رود همکاری دو طرف بیش از پیش صورت گیرد و این معاونت آماده قراردادن ظرفیت های خود در اختیار ستاد فهما است.

کلمات کلیدی: فهما ورزش و جوانان