فعالیت بیش از 700 کلاس اوقات فراغت در کانون‌های مساجد آذربایجان‌شرقی
فعاليت بيش از 700 کلاس اوقات فراغت در کانون‌هاي مساجد آذربايجان‌شرقي

فعالیت بیش از 700 کلاس اوقات فراغت در کانون‌های مساجد آذربایجان‌شرقی

مدير ستاد فهما آذربايجان‌شرقي گفت: تاکنون بيش از 700 کلاس آموزشي اوقات فراغت از سوي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد استان در سامانه بچه‌هاي مسجد ثبت شده است.
شناسه خبر : 49648 تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۵:۱۸

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان آذربایجان شرقی، «مرتضی شفیعی» مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی(فهما) اظهار داشت: امسال پیش از آغاز فصل تابستان سازماندهی برنامه‌های تابستانی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، در قالب طرح ملی «مسجد، کانون نشاط» آغاز شد و تاکنون شاهد ثبت بیش از 700 کلاس آموزشی اوقات فراغت هستیم.

وی خاطرنشان کرد: ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان همچون سنوات گذشته ضمن درک اهمیت موضوع غنی سازی اوقات فراغت، با ارائه حمایت‌های هدفمند و تدارک ویژه ‌برنامه‌ها و رویدادهای تخصصی، سازماندهی برنامه‌های تابستانی کانون‌های مساجد را انجام می دهد که امسال به صورت منسجم تر، دقیق تر و جامع تر در قالب طرح ملی «مسجد، کانون نشاط» در حال اجراست.

شفیعی با بیان این‌که کانون‌های فرهنگی هنری مساجد می‌توانند متناسب با فعالیت‌های خود از خدمات ویژه‌ی این طرح بهره‌مند شوند، گفت: این خدمات شامل خدمات مختلف بیمه‌ای، اردوگاهی، آموزشی و ... است. امسال قابلیت های جدیدی نیز به فضای تابستانی کانون ها اضافه شده که از جمله آنها می توان به ایجاد فضای تبادل و هم‌‌افزایی ظرفیت‌ها و دستاوردهای کانون‌ها، امکان بهره‌مندی از ظرفیت‌های مدارس همجوار، استفاده از ظرفیت اطلاع‌رسانی و تبلیغی سامانه بچه‌های مسجد اشاره کرد.

 مدیر ستاد فهما آذربایجان‌شرقی از تولید مستند اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان طی روزهای آینده خبر داد و گفت: امسال در کنار همه فعالیت های تعریف شده، گفتمان سازی در همه لایه ها توسط تیم رسانه‌ای و هنری ستاد با همکاری هنرمندان و فعالان رسانه‌ای کانونی آغاز و در تمام ایام تابستان ادامه خواهد داشت.

وی با بیان این‌که در قالب طرح ملی «مسجد، کانون نشاط» چهار ویژه برنامه‌ و جشنواره تخصصی، الگویی و نشاط آفرین طراحی و تدارک دیده شده است، گفت: این طرح ها شامل، رویداد رویش، جشنواره امید، رویداد - مسابقه صعود و مسابقه طراحی پوستر برای طرح های اوقات فراغت است که روزهای گذشته برگزیدگان ملی و استانی مسابقه طراحی پوستر معرفی شدند.

شفیعی افزود: جشنواره امید مهم‌ترین ویژه‌ برنامه طرح ملی «مسجد، کانون نشاط» است که در قالب این جشنواره شش بسته برنامه‌ای به مدیران محترم کانون ها ارائه می‌شود. در ابتدای طرح کانون‌ها می‌بایست برنامه‌های نهایی شده خود را در سامانه بچه‌های مسجد ثبت نموده و گزارش‌ اجرای برنامه‌های اعلامی خود و سایر فعالیت‌های مورد انتظار در بسته‌ها را در سامانه ارائه نمایند. این کانون‌ها در اولویت دریافت حمایت‌های ستاد قرار می‌گیرند.

مدیر ستاد فهما آذربایجان شرقی افزود: ارزیابی کانون‌های شرکت‌کننده نیز متناسب با اجرای مطلوب این بسته‌ها صورت گرفته و قرار است در پایان از 150 کانون برتر سراسر کشور تقدیر ویژه به عمل می‌آید. شبکه کانون‌های تخصصی کودک و نوجوان با محوریت کانون‌های برتر و فعال شناسایی‌شده در این جشنواره و رویدادهای مکمل آن، آغاز به کار می‌نماید.

وی افزود: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد سراسر استان آذربایجان شرقی، جهت شرکت و ثبت نام به عنوان پایگاه اوقات فراغت «مسجد، کانون نشاط» تا 30 تیر فرصت دارند که حداقل دو برنامه یا کلاس در سامانه بچه‌های مسجد به آدرس الکترونیکی bachehayemasjed.ir ثبت کنند.

شفیعی از انعقاد تفاهم‌نامه های همکاری ستاد فهما استان با مراکز و نهادهای آموزشی، فرهنگی، هنری، تفریحی و خدمات‌رسان خبر داد و گفت: عایدی تمام این تفاهم‌نامه‌ها در راستای ارتقای خدمات کمی و کیفی ستاد استانی و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان به اعضا بوده است.