حسینیه کودک در شهر جدید سهند راه‌اندازی شد
حسينيه کودک در شهر جديد سهند راه‌اندازي شد

حسینیه کودک در شهر جدید سهند راه‌اندازی شد

همزمان با ايام سوگواري ماه محرم؛ نخستين حسينيه تخصصي کودک به همت کانون فرهنگي هنري ولايت در شهر جديد سهند فعاليت خود را آغاز کرد.
شناسه خبر : 49911 تاریخ انتشار : ۴ مرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۳:۳۱

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان آذربایجان شرقی، «جواد نیک کار» مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری ولایت مسجد حضرت فاطمه الزهرا(س) اظهار داشت: تبیین ابعاد مختلف قیام عاشورا و مکتب انسان‌ساز حسینی برای کودکان و نوجوانان از ضروریات مهم عصر کنونی است که هدف اصلی از آغاز فعالیت نخستین حسینیه تخصصی کودک ترویج مکتب عاشورا می باشد.

وی با بیان این‌که به دنبال نهادینه‌سازی مفاهیم نهضت عاشورا از جمله ایثار و فداکاری، ولایتمداری و امر به معروف و نهی از منکر در کودکان و نوجوانان هستیم، گفت: در کنار انجام فعالیتهای فرهنگی و تبلیغی در ماه محرم خلاء برگزاری مراسم عزاداری ویژه کودکان و نوجوانان احساس می‌شد که کانون فرهنگی هنری ولایت با راه اندازی حسینیه تخصصی کودک سعی دارد در کنار برگزاری مجالس عزاداری برای خانواده ها و بزرگسالان، با انجام برنامه های ویژه؛ کودکان را با فرهنگ و حماسه عاشورا آشنا سازد.

نیک کار برگزاری مراسم عزاداری و سخنرانی مذهبی ویژه کودکان و نوجوانان را از جمله برنامه های این حسینیه اعلام کرد و افزود: تمامی برنامه های دیگر حسینیه آموزش‌محور بوده و در قالب قصه، مسابقه و کاردستی با حضور مربیان مجرب کودک انجام می شود.

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری ولایت مسجد حضرت فاطمه الزهرا(س) افزود: مراسمات عزاداری ویژه کودکان با  مداحی از سوی خود کودکان و نوجوانان اجرا می شود که مورد استقبال گسترده خانواده ها نیز قرار گرفته است.

 وی ادامه داد: درصورت فراهم شدن زیرساخت های لازم سعی داریم در مسیر پیاده روی اربعین نیز موکب تخصصی حسینیه کودکان را راه اندازی کنیم.

کلمات کلیدی: فهما کانون هاي مساجد