رونق فرهنگی بدون توجه به کانون‌های مساجد محقق نمی‌شود
رونق فرهنگي بدون توجه به کانون‌هاي مساجد محقق نمي‌شود
امام جمعه اهر:

رونق فرهنگی بدون توجه به کانون‌های مساجد محقق نمی‌شود

حجت الاسلام والمسلمين حاجي‌زاده با تأکيد بر اين‌که کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد بهترين فضا براي مردمي‌سازي فرهنگ در جامعه هستند، گفت: رونق فرهنگي بدون توجه به کانون‌هاي مساجد محقق نمي‌شود.
شناسه خبر : 50177 تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۷:۴۴

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین «جواد حاجی زاده» امام جمعه شهرستان اهر در پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان اظهار داشت: در جلسات شورای فرهنگی عمومی بنا بر این است که موضوعات کاربردی مورد بحث و بررسی قرار بگیرد و اولویت اصلی این شورا رسیدگی به مسائل مناطق محروم و کمبرخوردار شهرستان می باشد.

وی افزود: امنیت، از مساله فرهنگ نشأت می گیرد و اگر مشکلات فرهنگی به خوبی احصاء و در شورای فرهنگ عمومی مورد بحث و بررسی قرار گیرد و از هریک از دستگاه های مربوطه به نحو احسن به وظیفه خود عمل کنند شاهد رونق فرهنگی در جامعه خواهیم بود.

حاجی زاده با اشاره به اینکه نگرش فرهنگی مسئولان در سطح کشور؛ تشریفاتی و دست چندم است، گفت: باید برای کار فرهنگی اعتبار ویژه ای اختصاص یابد و پول خرج شود‌ چرا که مساله فرهنگ از اهمیت بالایی برخوردار است و اگر توجه و نگاه قابل قبولی به فرهنگ وجود داشت حوادث و فتنه ها در کشور اتفاق نمی‌افتاد.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان اهر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه معنوی و سیاسی مساجد خاطر نشان کرد: مساجد در عصر انقلاب اسلامی؛ باید مساجد تراز باشند و به گونه ای فعالیت صورت پذیرد که همسو با مساجد عصر پیامبر باشد، امام جماعت باید تمام وقت در اختیار مسجد باشد تا مسجد تراز تحقق یابد و باید امام جماعت، هیئت امنا، فرمانده پایگاه بسیج و مسئول کانون فرهنگی هنری مسجد همسو با هم فعالیت کنند. 

امام جمعه اهر با اشاره به اینکه اهمیت بهره مندی از مقوله هنر در کار فرهنگی غیرقابل کتمان است، عنوان کرد: اگر در تبیین نهضت امام حسین علیه السلام نیز هنر وجود نداشت؛ این قیام بزرگ هرگز ترویج نمی یافت و این قدرت هنر است که ۱۴۰۰ سال نهضت حسینی را همچنان زنده و پویا نگه داشته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این‌که تمام قد در راستای احیا و توسعه کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان اهر حمایت خواهیم کرد، تصریح کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بهترین فضا برای مردمی‌سازی فرهنگ در جامعه هستند.

حاجی زاده  با تأکید بر این‌که  رونق فرهنگی بدون توجه به کانون‌های مساجد محقق نمی‌شود، گفت: انتظار می‌رود نهادهای فرهنگی و مسئولان کانون های فرهنگی و هنری بصورت مستمر فعالیت‌های خود را در قالب گزارش های هنری در جلسات شورای فرهنگ عمومی شهرستان ارائه کنند.

همچنین فرماندار اهر در سخنانی با تقدیر از سوی مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان اهر گفت: از هیچ حمایتی در راستای رونق فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان دریغ نخواهیم کرد.