بازدید مدیر ستاد فهما آذربایجان شرقی از کانون‌های مساجد شهرستان اهر
بازديد مدير ستاد فهما آذربايجان شرقي از کانون‌هاي مساجد شهرستان اهر
با همراهی امام جمعه اهر؛

بازدید مدیر ستاد فهما آذربایجان شرقی از کانون‌های مساجد شهرستان اهر

مدير ستاد کانون هاي فرهنگي هنري مساجد آذربايجان شرقي با همراهي امام جمعه شهرستان اهر از کانون هاي فرهنگي هنري برگزيده اين شهرستان بازديد کردند.
شناسه خبر : 50178 تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۷:۴۶
به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان آذربایجان شرقی، «مرتضی شفیعی» مدیر ستاد فهما آذربایجان شرقی در جریان سفر به شهرستان اهر در بازدید از چند کانون های فرهنگی هنری شهرستان اهر اظهار داشت: ۴۳ کانون فرهنگی هنری فعال در مساجد این شهرستان وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به گستردگی شهرستان و وجود ۲۲۵ باب مسجد زمینه برای توسعه کانون های فرهنگی هنری در مساجد شهرستان اهر فراهم است که در نظر داریم این تعداد تا پایان سال به ۷۰ باب افزایش یابد.

شفیعی با اشاره به اهمیت توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی گفت: بیش از ۶۰۰ باب کتابخانه در کانونهای مساجد استان فعال است که از این تعداد ۲۵۰ مورد کتابخانه مخرن دار و دارای قرائتخانه هستند و در نظر داریم با توجه به ظرفیت‌های موجود در شهرستان ها تعداد کتابخانه های مخزن دار و مجهز این شهرستان را افزایش دهیم.

وی با اشاره به اجرای طرح ۲۰۲۰ محله کم برخوردار در کشور اظهار کرد: تعداد ۲۰۲۰ محله کم برخوردار در کشور شناسایی شده که ۸ محله نیز مربوط به شهرستان اهر است؛ اعتقاد داریم کانون های فرهنگی هنری مساجد بهترین فرصت برای کار فرهنگی و مردمی هستند.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی ادامه داد: راه اندازی کانون فرهنگی هنری در مساجد حوزه های علمیه خواهران و برادران شهرستان اهر در اولویت است و به دنبال احیای دیگر کانون های نیمه فعال هستیم.