کارگاه آموزشی سواد رسانه ای در تبریز برگزار می‌شود
کارگاه آموزشي سواد رسانه اي در تبريز برگزار مي‌شود
ویژه فعالان رسانه‌ای کانون‌های مساجد؛

کارگاه آموزشی سواد رسانه ای در تبریز برگزار می‌شود

کارگاه آموزشي يک روزه سواد رسانه اي به همت ستاد کانون هاي فرهنگي هنري مساجد آذربايجان شرقي در تبريز برگزار مي‌شود.
شناسه خبر : 50384 تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۴:۴۶

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان آذربایجان شرقی، کارگاه یک روزه «سواد رسانه ای» در ادامه سلسله دوره‌های آموزشی مدیریت فرهنگی و کار تشکیلاتی در مساجد، ویژه اعضای فعال و برگزیده کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی برگزار خواهد شد.

«مرتضی شفیعی» مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی(فهما) با تشریح اهداف برگزاری این کارگاه آموزشی اظهار داشت: ارتقای سطح دانش رسانه‌ای و توانمندسازی نیروهای فعال و جوان مسجدی در عرصه رسانه و فضای مجازی مهم‌ترین هدف این کارگاه آموزشی یک روزه است.

وی بهره‌مندی از فرصت‌های موجود در عرصه رسانه و شبکه اجتماعی در فضای مجازی در راستای تحقق اهداف فرهنگی و دینی را مورد تأکید قرار داد و گفت: امروز دشمن در جریان جنگ ترکیبی خود علیه ایران اسلامی با استفاده از بنگاه‌های بزرگ رسانه‌ای درصدد القای باورهای غلط نسبت به هویت و باورهای ملت ایران است.

شفیعی بصیرت افزایی و آشنایی مخاطبان مسجدی با آسیب‌ها و فرصت‌های فضای مجازی را امری لازم و ضروی دانست و خاطرنشان کرد: تکنیک‌های اقناع‌سازی مخاطب در رسانه،  بررسی تحلیلی خط خبری رسانه های داخلی و خارجی، جریان شناسی و بصیرت افزایی از مهمترین سرفصل های این کارگاه آموزشی است.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی(فهما) افزود: این کارگاه با حضور اساتید برجسته عرصه رسانه و با همکاری خانه مطبوعات و سازمان جهاد دانشگاهی استان و به شکل رایگان بویژه اعضای فعال رسانه‌ای کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی برگزار می شود.

گفتنی است، این کارگاه آموزشی و یک روزه فرذل چهارشنبه با تدریس حجت الاسلام مجتبی نظری، حجت الاسلام و دکتر مهرداد خوشکارمقدم در تالار خاقانی خانه فرهنگ تبریز برگزار و در پایان به تمامی شرکت کنندگان گواهی پایان دوره معتبر اعطا خواهد شد.