راهیابی بیش از ۴۰۰ اثر به مرحله استانی مسابقات قرآنی «مدهامتان» آذربایجان‌شرقی
راهيابي بيش از ۴۰۰ اثر به مرحله استاني مسابقات قرآني «مدهامتان» آذربايجان‌شرقي

راهیابی بیش از ۴۰۰ اثر به مرحله استانی مسابقات قرآنی «مدهامتان» آذربایجان‌شرقی

مدير ستاد کانون هاي فرهنگي هنري مساجد آذربايجان شرقي از راهيابي بيش از ۴۰۰ اثر به مرحله استاني شانزدهمين مسابقات قرآني «مدهامتان» خبر داد.
شناسه خبر : 50448 تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۸:۴۱

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان آذربایجان شرقی، «مرتضی شفیعی» از راهیابی بیش از 400 اثر به مرحله استانی مسابقات قرآنی مدهامتان خبر داد و اظهار داشت: داوری آثار شرکت کنندگان استان، هفته جاری با حضور داوران مجرب و برجسته استانی انجام خواهد شد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: در این دوره از مسابقات قرآنی «مدهامتان» بیش از 400 نفر از اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد سراسر استان با ثبت آثار خود در سامانه بچه‌های مسجد به رقابت پرداختند که ارزیابی آثار توسط اساتید استانی آغاز و اسامی نفرات برتر هر رشته به زودی اعلام خواهد شد.

شفیعی با اشاره به شیوه داوری آثار رسیده در دو بخش خواهران و برادران در رشته های مختلف یادآور شد: رشته های حفظ جزء سی ام و مفاهیم قرآن و اهل بیت(ع) در این دوره از طریق سامانه LMS و سامانه بچه های مسجد برگزار شد و داوری این رشته ها متمرکز و کشوری خواهد بود.

مدیر ستاد فهما آذربایجان شرقی با بیان این‌کهداوری رشته حفظ کل نیز به صورت حضوی انجام خواهد شد، گفت: شانزدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت تقلیدی، مفاهیم قران، اذان، قرائت ترتیل، حفظ کل، حفظ جزء ۳۰، مکبری، قرائت نماز، استعداد یابی و معارف اهل بیت(ع) برای سنین 7 تا 30 ساله برگزار شد.

وی مسابقات قرآنی «مدهامتان» را فرصت خوبی برای شناسایی استعداد و ظرفیت قرآنی اعضای کانون‌های مساجد دانست و خاطرنشان کرد: این مسابقات در طول ادوار گذشته با جریان رقابتی خود توانسته زمینه مناسبی، برای ارتقای مهارت و دانش قرآنی فعالان مسجدی فراهم آورد.

شفیعی با بیان این‌که امسال در یک فضای عادلانه و با ایجاد امکان برای شرکت تمام فعالان قرآنی استان حتی دور افتاده‌ترین کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی برگزار شد، افزود: امسال رشته های«مساجد و پایگاه های قرآنی» و «تولیدات هنری» نیز به این مسابقه اضافه شده بود که صاحبان آثار برگزیده این بخش نیز مورد تقدیر خواهند گرفت.

کلمات کلیدی: فهما مدهامتان