کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خاستگاه فرهنگ اصیل انقلاب است
کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد خاستگاه فرهنگ اصيل انقلاب است
مدیرعامل خبرگزاری رسا:

کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خاستگاه فرهنگ اصیل انقلاب است

حجت الاسلام محققي با اشاره به نقش مساجد در تربيت ديني جامعه و تعميق باورهاي اعتقادي نسل جوان، کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد را خاستگاه فرهنگ و هنر اصيل انقلاب اسلامي توصيف کرد.
شناسه خبر : 50613 تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۹:۲۱

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان آذربایجان شرقی، حجت الاسلام «محمد مهدی محققی» مدیرعامل خبرگزاری رسا به همراه جمعی از مسئولان این خبرگزاری حوزوی در سفر به آذربایجان شرقی با حضور در ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی با مرتضی شفیعی مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان دیدار و گفت وگو کرد.

مدیرعامل خبرگزاری رسا با اشاره به نقش مساجد در تربیت دینی و ایمانی جامعه و تعمیق باورهای اعتقادی نسل جوان، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را خاستگاه فرهنگ و هنر اصیل انقلاب اسلامی توصیف کرد.

وی با بیان این‌که خدمت در راستای عمران و آبادانی مساجد؛ توفیقی ارزشمند برای فعالان کانون های فرهنگی هنری است، گفت: امروز بهره مندی از ابزار هنر و رسانه برای جذب کودکان و نوجوانان به مساجد امری لازم و ضروری است.

همچنین «مرتضی شفیعی» مدیر ستاد فهما آذربایجان شرقی در این دیدار از آمادگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان به ویژه نمایندگی خبرگزاری شبستان در راستای افزایش تعامل و همکاری با خبرگزاری رسا خبر داد و گفت: تعاملات رسانه‌ای این دو خبرگزاری دینی به یقین در ارتقای سطح کیفی اخبار تخصصی این حوزه مؤثر خواهد بود.

شفیعی همچنین گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان ارائه کرد و به تشریح برنامه‌ها و اقدامات خود در دوره جدید مدیریتی پرداخت و از فعالیت ۱۴۳۱ کانون فرهنگی هنری مساجد در استان آذربایجان شرقی خبر داد و افزود: حدود ۶۰ درصد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در مساجد روستایی واقع شده است.

وی ادامه داد: بیش از ۶۰۰ کتابخانه در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان فعال است که بیش از ۴۰۰ مورد آنها کتاب باز هستند و مابقی به عنوان کتابخانه مخزن دار و دارای قرائتخانه در اختیار علاقه مندان به علم و تحصیل می باشد.

گفتنی است، در این دیدار مدیرعامل خبرگزاری رسا با اهدای لوحی از تلاش‌های مرتضی شفیعی در طول سال ها فعالیت رسانه ای تقدیر به عمل آورد.