آشنایی با ذائقه مخاطب عامل مهم در اثرگذاری برنامه های فرهنگی است
آشنايي با ذائقه مخاطب عامل مهم در اثرگذاري برنامه هاي فرهنگي است

آشنایی با ذائقه مخاطب عامل مهم در اثرگذاری برنامه های فرهنگی است

مدير ستاد کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد آذربايجان شرقي آشنايي با نيازها و ذائقه مخاطبان را از عوامل مهم در کارآمدي و اثرگذاري برنامه هاي فرهنگي دانست.
شناسه خبر : 50843 تاریخ انتشار : ۲ شهريور ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۳:۵۲
به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان آذربایجان شرقی، «مرتضی شفیعی» در برنامه زنده صبحگاهی «چای و نبات» شبکه استانی سهند با اشاره به کارکردهای مهم مساجد در طول ادوار مختلف اظهار داشت: مساجد از دیرباز مهمترین پایگاه دینی، عبادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی بوده اند.
مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت کار فرهنگی و هنری هدفمند و عالمانه در جذب حداکثری کودکان و نوجوانان به مساجد خاطرنشان کرد: برای تحقق حضور حداکثری مردم در این پایگاه مهم جامعه اسلامی نیازمند آشنایی با نیازهای روز و ذائقه مخاطبان است.  
شفیعی آشنایی با نیازها و ذائقه مخاطبان را از عوامل مهم در کارآمدی و اثرگذاری برنامه های فرهنگی دانست و افزود: قطعا تفاوت‌هایی میان نسل امروز و گذشته در ابعاد مختلف وجود دارد، دامنه اطلاعات نسل امروز در عین حالی که بسیار گسترده بوده اما در برخی موارد عمیق نیست، برای جذب این نسل به مساجد نیازمند برنامه‌ریزی های دقیق کارشناسی شده و به دور از شعارزدگی هستیم.
مدیر ستاد فهما آذربایجان‌شرقی با اشاره به برنامه ها و فعالیت های اخیر این ستاد در عرصه شبکه سازی و آموزش نیروهای مستعد و جوان مسجدی یادآور شد: طی 6 ماهه گذشته دوره های مختلف آموزشی از جمله تئاتر، سرود، سواد رسانه ای، مدیریت فرهنگی، کار تشکیلاتی و ... برای بچه های مسجد و فعالان کانون های فرهنگی هنری برگزار شده است.
وی  ادامه داد: با شروع فصل تابستان طرح اوقات فراغت «مسجد کانون نشاط» با هدف غنی سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان در رشته های مختف و در سطح کانون‌های فرهنگی هنری شهری و روستایی آغاز شده و درحال اجراست؛ در این خصوص هدف ما بهره گیری هر چه بیشتر از ابزارهای هنری برای جاذبه آفرینی در راستای حضور حداکثری کودکان و نوجوانان در مساجد است.
شفیعی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت بیش از 1430 کانون فرهنگی هنری در مساجد استان اظهار داشت: بیش از 60 درصد این کانون ها در مساجد روستایی فعال بوده و علی‌رغم تمامی مشکلات موجود؛ شبکه روستایی کانون ها فعال و منسجم در عرصه فعالیت های فرهنگی و هنری میزبان نسل جوان است.
مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی افزود: بیش از 600 باب از کانون‌های فرهنگی هنری استان دارای کتابخانه مسجدی هستند که از این تعداد 250 کتابخانه دارای مخزن و قرائتخانه بوده و در ارائه خدمات کتابخانه ای به اهالی مسجد و منطقه فعال هستند.  
 
کلمات کلیدی: فهما مرتضي شفيعي