گردهمایی شبکه فرهنگ و هنر مساجد آذربایجان‌شرقی برگزار شد
گردهمايي شبکه فرهنگ و هنر مساجد آذربايجان‌شرقي برگزار شد

گردهمایی شبکه فرهنگ و هنر مساجد آذربایجان‌شرقی برگزار شد

گردهمايي رابطان شبکه فرهنگ و هنر مساجد استان به همت ستاد فهما آذربايجان‌شرقي برگزار شد.
شناسه خبر : 50844 تاریخ انتشار : ۲ شهريور ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۳:۵۵
به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان آذربایجان شرقی، «مرتضی شفیعی» مدیر ستاد کانون‌ های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی در گردهمایی رابطان کانون‌های فرهنگی هنری استان با اشاره به اهمیت کار شبکه‌ای و تشکیلاتی در مساجد اظهار داشت: نقش کانون‌های رابط در توسعه فعالیت های فرهنگی، کار هدفمند و منسجم بسیار قابل توجه و اهمیت است.
وی با بیان این‌که شبکه رابطان فهما بازوان فعال و کارآمد فعالیت های ستادی در میدان است، خاطرنشان کرد: توانمندی هر یک از اعضای این شبکه در تسهیل، ارتقا و انسجام فعالیت های فرهنگی و هنری در مساجد دارای کانون بسیار موثر است.
شفیعی همگرایی، هم افزایی و وحدت رویه را از عوامل مهم در تعامل حداکثری میان نهادهای فعال در مساجد دانست و افزود: شبکه رابطان فهما می‌تواند با کارکرد اصولی، نظام‌مند و کارشناسی شده در تحقق نهضت بازگشت به مساجد که از اهداف مهم ستا فهما استان است؛ نقش بسزایی داشته باشد.
وی  همچنین فعالیت شبکه رابطان فهما را یک ضرورت انکارناپذیر دانست گفت: شورآفرینی، انگیزه بخشی و جریان سازی  سه مقوله مهم در فعالیت این شبکه بوده و انتظارم داریم فعالیت رابطان در تقویت و رونق فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد محسوس و چشمگیر باشد.
مدیر ستاد فهما آذربایجان‌شرقی زیست بوم مجازی سامانه بچه های مسجد را زمینه‌ساز برقراری تعاملات دو سویه میان کانون‌های فرهنگی هنری با ستاد فهمای استان و کشور دانست و اظهارداشت: رویداد ملی و رقابتی فهما به دنبال شناسایی و تقویت کانون‌های الگو و نمونه است.
وی با اشاره به افزایش تعداد کانونهای جدید التاسیس طی 6 ماه گذشته و افزایش تعداد اعضای ثبت شده در سامانه بچه های مسجد اظهار داشت: رایزنی و تعامل گسترده با سایر نهادهای فرهنگی، هنری و دینی استان برقرار کرده ایم و به منظور بهره مندی از ظرفیت های موجود در این مجموعه‌ها اقداماتی صورت گرفته است.
 بنابر این گزارش، در ادامه این گردهمایی کارشناس مسئول ساماندهی و شبکه سازی کانونها با ارائه آماری از سامانه بچه های مسجد، اهم وظایف رابطان فهما و شیوه ثبت طرح ها و فعالیت های کانونی را تشریح کرد.  
همچنین کارشناس مسئول فرهنگی ستاد فهمای استان نیز با ارائه توضیحاتی درخصوص فعالیت های هنری و فرهنگی  قابل ثبت درسامانه بچه های مسجد، بر توجه به فعالیت های اوقات فراغت، پایگاه قرآنی و ثبت فعالیت های کتابخانه ای تاکید کرد.
ارائه گزارشی از آخرین برنامه ها و فعالیت مواکب ستاد فهما کشور در اربعین حسینی و شیوه های ارتباط گیری کانون های شرکت کننده در این رویداد؛ توسط مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری یاس و مدیر موکب تخصصی کودکان و نوجوانان ستاد فهما کشور از دیگر بخش های این گردهمایی بود.