انتشار کتاب سه زبانه کودک ویژه اربعین از سوی ستاد فهما آذربایجان‌شرقی
انتشار کتاب سه زبانه کودک ويژه اربعين از سوي ستاد فهما آذربايجان‌شرقي

انتشار کتاب سه زبانه کودک ویژه اربعین از سوی ستاد فهما آذربایجان‌شرقی

ستاد فهما آذربايجان‌شرقي با حمايت از کانون فرهنگي هنري رهپويان ياس، کتاب سه زبانه «داداش آراز و آبجي آيناز » ويژه آئين اربعين منتشر کرد.
شناسه خبر : 50949 تاریخ انتشار : ۷ شهريور ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۱:۲۶

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان آذربایجان شرقی، «فرید حسن پور» مدیر کانون فرهنگی هنری رهپویان یاس که به عنوان نخستین کانون دخترانه دهه هشتادی کشور در تبریز مجوز فعالیت دریافت کرده است، اظهار داشت: این کانون امسال با برپایی موکب خیمه القرآن در عمود ۷۲۲ حدفاصل شهرهای نجف و کربلا فعالیت فرهنگی، قرآنی و هنری خواهد کرد.

وی با بیان این‌که امسال ستاد فهما آذربایجان‌شرقی با حمایت از کانون فرهنگی هنری رهپویان یاس، کتاب سه زبانه «داداش آراز و آبجی آیناز » ویژه آئین اربعین منتشر کرده است، خاطرنشان کرد: موکب کانون رهپویان یاس درکنار برنامه های ویژه کودک و نوجوان؛ 5 هزار جلد از این کتاب تخصصی کودک را میان زائران اربعین توزیع می کند.

مسئول کمیته کودک و نوجوان مواکب اربعین حسینی در کانون های مساجد کشور ادامه داد: آشنایی کودکان با فضای معنوی اربعین، آموزش مفاهیم مذهبی و آشنایی کودکان با ائمه اطهارو تاثیر این آموزه ها در تربیت دینی و  مذهبی کودکان از مهمترین اهداف طراحی، تدوین و انتشار این کتاب بوده است.

حسن پور افزود: کتاب «داداش آراز و آبجی آیناز» توسط مولفان و هنرمندان کانون رهپویان یاس تالیف و طراحی و به سه زبان فارسی، عربی و ترکی استانبولی و آذربایجانی آماده شده است که بیشتر به صورت غیر مستقیم مفاهیم مذهبی و تربیت را منتقل می کند و  در طول پیاده روی اربعین میان کودکان حاضر در این مراسم معنوی توزیع می شود.

وی با تقدیر از حمایت ارزشمند ستاد فهما آذربایجان شرقی در ایده‌پردازی و حمایت از انتشار این کتاب افزود: موکب کانون رهپویان یاس در محدوده مواکب کشورهای آذری و ترک زبان همچون جمهوری آذربایجان، ترکیه و ترکمن های عراق برپا شده و به همین جهت تلاش کردیم که محتواهای تولید شده به زبان های زنده دنیا ترجمه شود.

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری رهپویان یاس اظهارداشت: درکنار اسکان و پذیرایی از زائرین حسینی؛ محافل صمیمی قرآنی، قرائت جمعی آیات کلام الله مجید، جلسات تفسیر، ایستگاه نقاشی، ارائه خدمات پزشکی کودکان، قصه گویی، مسابقات فرهنگی، اجرای پاتوق کتابخوانی، نمایش عروسکی و ... با حضور خادمان افتخاری این موکب که از دختر نوجوان دهه هشتادی و از حافظان قرآن کریم هستند، اجرا می شود.

گفتنی است، موکب خیمه القرآن کانون فرهنگی هنری رهپویان یاس عصر روز گذشته با بدرقه مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان ، شهردار خسروشاه و جمعی از مسؤولان استان راهی کربلای معلی شد.