کارگاه آموزشی جهاد تبیین در شهرستان مرند برگزار شد
کارگاه آموزشي جهاد تبيين در شهرستان مرند برگزار شد

کارگاه آموزشی جهاد تبیین در شهرستان مرند برگزار شد

به همت کانون فرهنگي هنري وادي مقدس مسجد امام حسن عسگري(ع) شهرستان مرند کارگاه آموزشي جهاد تبيين ويژه جوانان و نوجوانان برگزار شد.
شناسه خبر : 51129 تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۵:۵۲

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان آذربایجان شرقی، حجت الاسلام «فواد فلاح» مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری وادی مقدس شهرستان مرند اظهار داشت: این کانون با همکاری سپاه ناحیه مرند، اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سلسله جلسات آموزشی با موضوع سواد رسانه ای را به صورت کارگاهی و با حضور اساتید برجسته حوزه و دانشگاه درطول سه ماهه تابستان در قالب طرح اوقلات فراغت برگزار می کند.

وی افزود: این دوره با محوریت آشنایی با اصول و شیوه های مدیریت رسانه‌ای در فضای خانه و خانواده به منظور پیشگیری از آسیب‌های روحی و روانی رسانه‌های نوین برگزار شد و موضوعات هرم سواد رسانه ای، جریان‌سازی رسانه ای، تولیدات رسانه‌ای، اصول و رفتار رسانه ای و بررسی پلتفرم‌های مجازی به عنوان سایر سرفصل‌های  این کارگاه آموزشی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته است.

فلاح ادامه داد: دو گروه از مخاطبان شامل اعضای کانونهای فرهنگی هنری مساجد و والدین این اعضا و همچنین علاقه‌مندان و فعّالان رسانه ای در خبرگزاری‌ها و اصحاب رسانه در این کارگاه‌های آموزشی حضور یافته و به صورت تعاملی نظرات و تحلیل‌های خود را نسبت به موضوع  رسانه وآسیب های آن بر خانواده و جامعه بیان کردند.

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری وادی مقدس مرند گفت: در عرصه فعالیت های رسانه ای نیز این کانون اقدام به راه اندازی کانال اطلاع رسانی در پیام رسان ایتا نموده که این کانال علاوه بر انعکاس اخبار فعالیت های کانون؛ محتواهای مناسبی شامل عکس‌نوشته، کلیپ‌های صوتی و تولیدات رسانه ای به مخاطبان خود عرضه می کند.

وی برگزاری جلسات عاشوراپژوهی با موضوع درباره امام حسین(ع) چه میدانیم، جلسات نمایش و تحلیل و بررسی مستندهای اجتماعی فرهنگی از جمله مستند نفت، جلسات دیدار با خانواده ها ی شهدا و برگزاری حلقه های اخلاقی را ازدیگر برنامه های مهم این کانون درطرح اوقات فراغت برشمرد و اعلام کرد: کلاس های آموزشی قرآن و تفسیر، کلاس های کمک درسی، آموزش رشته های هنری از جمله سرود و نقاشی های قرآنی از دیگر برنامه های این کانون در طرح «مسجد کانون نشاط» می باشد.

فلاح خاطرنشان کرد: این کانون در زمینه برنامه های اردویی و تفریحی برای جوانان و نوجوانان عضو نیز اقدام به برگزاری برنامه های متعدد در طول فصل تابستان کرد که با استقبال قابل توجه جوانان و نوجوانان همراه بوده است.

گفتنی است، کانون فرهنگی هنری وادی مقدس از کانون‌های فعال جدید التاسیس شهرستان مرند در سال جاری می باشد.

کلمات کلیدی: سواد رسانه اي فهما