برگزاری سلسله کارگاه های آموزشی در کانون فرهنگی هنری الزهرا تبریز
برگزاري سلسله کارگاه هاي آموزشي در کانون فرهنگي هنري الزهرا تبريز

برگزاری سلسله کارگاه های آموزشی در کانون فرهنگی هنری الزهرا تبریز

کارگاه‌هاي آموزش با موضوعات ديني، هنري، قرآني و اعتقادي به همت کانون فرهنگي هنري مسجد الزهراي تبريز برگزار مي شود.
شناسه خبر : 51558 تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۶:۲۳

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان آذربایجان شرقی، «یعقوب باقری» مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری مسجد الزهرای شهرک اندیشه تبریز اظهار داشت: برگزاری کارگاه های آموزشی در موضوعات مختلف از برنامه های موفق طرح اوقات فراغت این کانون به شمار می‌رود که در جذب جوانان نوجوانان به مسجد و کانون بسیار موثر بوده است.

وی افزود: این کارگاه‌ها با حضور اساتید حوزه و دانشگاه به صورت هفتگی در دو رده سنی کودک و نوجوان برگزار شده و علاوه بر طرح اوقات فراغت در طول سال نیز در قالب های مختلف از جمله طرح های جهاد تبیین ادامه خواهد یافت.

باقری تشکیل جلسات معرفتی پیرامون موضوع مهدویت را از دیگر برنامه های این کانون در طرح «مسجد کانون نشاط» عنوان کرد و گفت: این جلسات با عمده مباحث پاسخ به شبهات مطرح در عرصه مهدویت، دشمن شناسی، وظایف منتظران، علائم ظهور و مهدویت در رسانه های غربی برای رده سنی کودک و نوجوان در حال برگزاری است.

وی در ادامه با اشاره به حضور کودکان و نوجوانان در کلاس‌های آموزش آداب و اصول معاشرت های فردی و اجتماعی  اظهار داشت: اصول و آداب معاشرت در خانه و خانواده با توجه به لزوم رفتار مناسب و احترام به والدین، رابطه انسان با انسان و بایدها و نبایدهای رفتارهای اجتماعی ازجمله موضوعات طرح شده در این کلاسها بوده است.

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری الزهرا(س) شهرک اندیشه تبریز با تاکید بر لزوم تربیت دینی کودکان و نوجوانان و معرفی الگوهای مناسب گفت: یکی از طرح های تربیت محور این کانون؛ «طرح خوبان» است که با بیان قصه های قرآنی   و معرفی الگوهای برتر دینی و نکات تربیتی و آموزشی در لابلای این قصه ها؛ در تقویت باورهای دینی کودکان اثرگذار است.

باقری، آموزش قرآن و احکام را از دیگر برنامه های تربیتی کانون الزهرا(س) برشمرد و افزود: علاوه بر این برنامه ها جهت ایجاد روحیه نشاط میان کودکان و نوجوانان با استفاده از مربیان توانمند کلاس‌های فوتبال، والیبال و تیراندازی به شکل آموزش و تشکیل تیم در دو رده سنی کودکان و نوجوانان برگزار شده که شرکت کنندگان کلاس‌های تیراندازی رتبه های برتر مرحله شهرستانی را از آن خود کرده اند.

وی برگزاری اردوی فرهنگی، تفریحی آموزشی را از دیگر برنامه های طرح اوقات فراغت این کانون اعلام کرد و افزود: در رشته های هنری نیز کلاس‌های آموزش اوریگامی و ویترای روی شیشه برگزار می شود، همچنین در موضوع افزایش مهارت و توانمندی های اجتماعی کلاس های امداد و نجات برای علاقه‌مندان اجرا شده است.

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری الزهرا بااعلام برگزاری مراسم اختتامیه طرح اوقات فراغت و افتتاحیه طرح سالیانه این کانون اظهار داشت: یکی از مهمترین برنامه های مراسم اختتامیه تقدیر از اعضای برگزیده طرح اوقات فراغت است، ضمن این‌که برنامه سالیانه این کانون در تمامی محورهای قرآنی، علمی، آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، ورزشی و بصیرتی تداوم خواهد داشت.

کلمات کلیدی: اوقات فراغت فهما