بازدید مدیر ستاد کانون‌های مساجد آذربایجان‌شرقی از کانون کوثر شبستر
بازديد مدير ستاد کانون‌هاي مساجد آذربايجان‌شرقي از کانون کوثر شبستر

بازدید مدیر ستاد کانون‌های مساجد آذربایجان‌شرقی از کانون کوثر شبستر

مدير ستاد کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد استان آذربايجان شرقي از کتابخانه و کانون فرهنگي هنري کوثر شهرستان شبستر بازديد کرد.
شناسه خبر : 51662 تاریخ انتشار : ۱ مهر ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۷:۰۵
به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان آذربایجان شرقی، «مرتضی شفیعی» کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی در جریان سفر به شبستر با همراهی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان با حضور در کانون فرهنگی هنری کوثر مسجد جامع این شهرستان از کتابخانه این کانون بازدید کرد و از نزدیک در جریان فعالیت‌ های این مرکز قرار گرفت.
وی با بیان این‌که 73 کانون فرهنگی هنری در مساجد شهرستان شبستر فعال است که از این تعداد 32 کانون دارای کتابخانه مسجدی هستند، خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های ارزشمند موجود در عرصه های فرهنگی، قرآنی و هنری در مساجد شهرستان شبستر؛ باید با فعال‌تر شدن کتابخانه‌های مسجدی بروز و ظهور بیشتری داشته باشد.
شفیعی افزایش تعداد کانون‌ها و کتابخانه های مسجدی در این شهرستان را مورد تأکید قرار داد و افزود: تعداد کانون‌های فرهنگی هنری این شهرستان نسبت به تعداد مساجد شبستر بسیار کم است، از این رو توسعه کانون های مسجدی در این منطقه نیازمند همت مضاعف متولیان شهرستان است.
مدیر ستاد فهما آذربایجا‌شرقی افزود: فعالیت کتابخانه های مسجدی در جوار کانونهای فرهنگی هنری یکی از مهمترین عوامل جذب کودکان و نوجوانان به مساجد بوده و خوشبختانه با تلاش‌های انجام یافته درحال حاضر بیش از۶۰۰ کتابخانه کانونی و مسجدی در سطح استان فعالیت دارد.
وی از اجرای طرح پالایش کتاب‌های موجود در کتابخانه های مساجد استان خبر داد و گفت: در قالب این طرح تمامی کتب فرسوده، رده خارج و بدون استفاده کتابخانه های کانون های مساجد استان؛ با کتب جدید و به‌روز جایگزین می شوند و در این زمینه هیچ محدودیتی در پالایش کتب وجود ندارد. 
گفتنی است، قرار است کنابخانه کانون فرهنگی هنری کوثر مسجد جامع شهرستان شبستر بعد از رکود چند ساله همزمان با سالروز میلاد پیامبر گرامی اسلام(ص) فعالیت های خود را بار دیگر آغاز کند.