اختتامیه طرح «مسجد؛ کانون نشاط» کانون های مساجد آذربایجان شرقی برگزار شد
اختتاميه طرح «مسجد؛ کانون نشاط» کانون هاي مساجد آذربايجان شرقي برگزار شد
درآستانه 19 مهر

اختتامیه طرح «مسجد؛ کانون نشاط» کانون های مساجد آذربایجان شرقی برگزار شد

مراسم اختتاميه طرح تابستاني «مسجد، کانون نشاط» با عنوان «بهار نارنج» با تجليل از کانونهاي منتخب دراين طرح ، در مجتمع فرهنگي ۲۲ بهمن تبريز برگزار شد
شناسه خبر : 52241 تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۲:۰۲

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان آذربایجان شرقی، «مرتضی شفیعی» مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی،با توصیف مساجد به عنوان اولین پایگاه دینی، فرهنگی، علمی و اجتماعی امت اسلامی اظهار داشت: مرور اتفاقات مهم و تاثیرگذار گذشته و حال به خوبی نشانگر این است که مساجد محل پرورش و ظهور انسان های فرهیخته و محل بروز استعدادهای بالقوه و بالفعل بسیاری است که در صورت احیای کارکردهای اصلی آن و تحقق کامل نهضت بازگشت به مسجد بیش از همیشه شاهد شکوفایی در این زمینه ها خواهیم بود.

مدیر ستاد فهمای استان رونق هرچه بیشتر مساجد را در گرو حضور پرشور جوانان و نوجوانان دانست و خاطرنشان کرد: مدیریت فرهنگی موفق نیازمند دوری از برخی افکار متهجرانه، آشنایی به ادبیات نسل جدید و همراهی و همفکری با نسل جوان به اقتضای شرایط زمان است؛ در این صورت می‌توانیم در نیل به اهداف فرهنگی و تربیتی در مساجد موفق تر باشیم.

وی خلاقیت و نوآوری را از دیگر ضرورت‌های کار فرهنگی در عصر جدید دانست و افزود: برنامه های دور جدید فعالیت‌های ستاد فهمای استان مبتنی بر این دو اصل مهم طراحی شده است و به دنبال بهره مندی حداکثری در ظرفیت های مردمی هستیم.

شفیعی مردمی سازی فعالیتهای فرهنگی را از عمده سیاستهای اجرایی ستاد فهمای استان اعلام کرد و گفت: علاوه بر ضرورت این امر، مسجدمحور بودن این فعالیتها نیز در دستور کار این ستاد قرار داد که با شناسایی مساجد فعال، بدنبال برون سپاری این فعالیتها هستیم.

مدیر ستاد فهمای استان اعلام کرد: در طول سه ماهه تابستان امسال، براساس آمار سامانه بچه های مسجد کانونهای مساجد استان با برگزاری بیش از هزارکلاس آموزشی در رشته های مختلف پذیرای جمع کثیری از کودکان، نوجوانان و جوانان بودند و با احتساب تعداد کانونهایی که نتوانسته اند طرح خود را در سامانه ثبت کنند، بالغ بر نیمی از کانون‌های استان طرح «مسجد؛ کانون نشاط» را برگزار کردند.

وی با اشاره به فعالیت یک هزار و 343 باب کانون فرهنگی هنری و 600 باب کتابخانه مسجدی دراستان اعلام کرد: بدنبال افزایش این آمار به 1500 باب کانون و650 باب کتابخانه مسجدی تا پایان سال هستیم.

بنابراین گزارش، در پایان این مراسم از ۱۰ کانون برگزیده طرح‌های تابستانی اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان تجلیل شد.