جذب کودکان و نوجوان به مساجد نیازمند نوآوری و ابزارهای خلاقانه است
جذب کودکان و نوجوان به مساجد نيازمند نوآوري و ابزارهاي خلاقانه است
مدیر ستاد فهمای استان آذربایجان شرقی

جذب کودکان و نوجوان به مساجد نیازمند نوآوری و ابزارهای خلاقانه است

مرتضي شفيعي مدير ستاد فهماي استان آذربايجان شرقي اظهارداشت: نوآوري و خلاقيت لازمه کار فرهنگي براي جذب کودکان و نوجوان به مساجد است.
شناسه خبر : 52249 تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۳:۲۵

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان آذربایجان شرقی، «مرتضی شفیعی» مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی(فهما)، در مراسم گردهمایی فعالان فرهنگی کانون های مساجد مناطق 2 و 3 تبریز که در مسجد حضرت علی(ع) منظقه مارالان تبریز برگزار شد، اظهار داشت: مردمی سازی فعالیت های فرهنگی از مسیر کانون های فرهنگی هنری مساجد محقق خواهد شد.

وی ادامه داد: تقویت کانون های موجود و توسعه کانون های مسجدی در مناطق محروم و کم برخوردار به عنوان محور اصلی سیاست های کاری ستاد فهمای استان در دور جدید فعالیت است که با همت و تلاش همه نهادهای فرهنگی و مردمی پیگیری می شود.

شفیعی با تأکید بر نوآوری در برنامه های فرهنگی خاطرنشان کرد: رونق هرچه بیشتر مساجد به واسطه حضور کودکان و نوجوانان در این مراکز بوده و برای نیل به این مقصود نیازمند خلاقیت و ابتکار عمل مطابق با اقتضائات روز جامعه و نیازهای نسل جوان هستیم.

وی با توصیف کودکان و نوجوانان به عنوان آینده سازان جامعه اسلامی و بزرگ ترین سرمایه های کشور گفت: ضرورت دارد با رفع موانع موجود و شناسایی راهکارهای جذب جوانان زمینه های حضور فعال تر آنان در مساجد را فراهم آوریم. بها دادان به حضور جوانان در مساجد، احترام و ارزش‌گذاری و رعایت شأن حضور آنان از جمله موارد مهمی است که باید در نگاه تحولی به مساجد با دقت نظر بیشتری دنبال شود.

مدیر ستاد فهما آذربایجان شرقی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره کانون های فرهنگی هنری مساجد اظهار داشت: تعامل، هم افزایی و همکاری نهادهای متولی و مسئول در امور مساجد به رونق و شکوفایی این نهاد مردمی کمک خواهد کرد.

گفتنی است، در پایان این گردهمایی؛ 15 نفر از مدیران مسئول و ائمه جماعات توانمند و فعال کانون های فرهنگی هنری تبریز مورد تجلیل قرار گرفتند.