برگزیدگان جشنواره قرآنی مدهامتان در آذربایجان‌شرقی تجلیل شدند
برگزيدگان جشنواره قرآني مدهامتان در آذربايجان‌شرقي تجليل شدند
طی مراسمی با عنوان «شکر دهنان»

برگزیدگان جشنواره قرآنی مدهامتان در آذربایجان‌شرقی تجلیل شدند

آيين اختتاميه و تجليل از برگزيدگان مرحله استاني شانزدهمين جشنواره قرآني «مدهامتان» در تبريز برگزار شد.
شناسه خبر : 52587 تاریخ انتشار : ۶ آبان ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۱:۳۷

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان آذربایجان شرقی، «مرتضی شفیعی» مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی(فهما)،در اختتامیه مرحله استانی شانزدهمین جشنواره قرآنی «مدهامتان» که در مسجد فاطمه الزهرا(س) شهرک ارم تبریز برگزار شد، اظهار داشت: تمسک و عمل به مقاهیم قرآنی راهگشای امور جاعه اسلامی است.

وی با تأکید بر این‌که ترویج فرهنگ قرآنی با استفاده از ابزارهای مختلف هنری در بطن مساجد امری لازم و ضروری است، خاطرنشان کرد: جشنواره قرآنی مدهامتان طی 16 دوره برگزاری؛ فرصت مناسبی برای شناسایی و تربیت استعدادهای قرآنی به ویژه کودکان و نوجوانان بوده است.

شفیعی به‌کارگیری نیروهای متخصص و متعهد قرآنی و ایجاد انگیزه برای جذب علاقه مندان به مساجد و فعالیت های قرآنی را از مهمترین اهداف برگزاری جشنواره مدهامتان دانست و افزود: این جشنواره در طول ادوار گذشته علاوه بر ایجاد زمینه مناسب، برای ارتقای مهارت و دانش قرآنی فعالان مسجدی، در یک فضای رقابتی امکان شناسایی استعدادهای بالقوه قرآنی در مساجد استان را فراهم کرده است.

مدیر ستاد فهما آذربایجان‌شرقی ادامه داد: پس از بازبینی بیش از 400 اثر رسیده به شانزدهمین دوره این جشنواره توسط داوران برگزیده ملی و استانی؛ نفرات برتر هر رشته در دو بخش برادران و خواهران برای حضور در مرحله کشوری معرفی و مشخص شدند.

بنابراین گزارش، این مراسم که با حضور مسئولان فرهنگی و دینی استان، اساتید، قاریان، حافظان بین المللی، کشوری و استانی، متسابقین و برگزیدگان جشنواره همراه بود؛ با اجرای برنامه های مختلف از جمله اجرای گروه تواشیح رضوان و کرسی تلاوت اساتید در مسجد حضرت فاطمه الزهرای شهرک ارم تبریز برگزار شد.

گفتنی است شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامتان» ویژه اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد در رشته های قرائت تحقیق، قرائت تقلیدی، قرائت ترتیل، مفاهیم، معارف اهل بیت(علیهم السلام)، اذان، حفظ کل، مکبری، ‌قرائت نماز، حفظ جزء ۳۰ و استعدادیابی برگزار شد.