کانون های مساجد، بهترین بستر برای مردمی سازی فعالیت های فرهنگی هستند
کانون هاي مساجد، بهترين بستر براي مردمي سازي فعاليت هاي فرهنگي هستند
مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی

کانون های مساجد، بهترین بستر برای مردمی سازی فعالیت های فرهنگی هستند

مدير ستاد کانونهاي فرهنگي هنري مساجد آذربايجان شرقي گفت :کانونهاي فرهنگي هنري مساجد بهترين بستر براي مردمي سازي فعاليت هاي فرهنگي است.
شناسه خبر : 52735 تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۳:۲۸

به گزارش روابط عمومی ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی«مرتضی شفیعی» مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان مرند با اشاره به ضرورت مردمی سازی فعالیت های فرهنگی  و تعامل  همه دستگاه های فرهنگی در احیا و توسعه هرچه بیشتر کانونهای فرهنگی هنری این شهرستان اظهار داشت: کانونهای فرهنگی هنری بهترین فرصت برای مردمی سازی فعالیت های فرهنگی هستند.

 شفیعی با اشاره به برگزاری چهارمین رویداد ملی فهما، شانزدهمین جشنواره قرآنی مدها متان، طرح «مسجد کانون نشاط»، دوره آموزشی مدرسه تئاتر شبستان، تاسیس نخستین کانون های دختران و پسران دهه هشتادی، دوره آموزشی مدیریت فرهنگی و سواد رسانه ای و حضور مواکب کانونهای فرهنگی هنری در رویداد عظیم اربعین حسینی خاطرنشان کرد: رویکرد ستاد استان در دور جدید مدیریت به سمت فعالیتهای خلاقانه و جذاب با اولویت مخاطبان دهه هشتادی و دهه نودی است.

 وی در ادامه با اشاره به فعالیت 127 کانون فرهنگی هنری در شهرستان مرند اظهار داشت: آماده افزایش تعداد کانونهای فرهنگی هنری در مساجد دارای شرایط هستیم و در تحقق این مساله انتظار همراهی و همیاری از سوی کلیه متولیان امربه ویژه  امام جمعه و فرماندار  محترم شهرستان مرند داریم.

 همچنین در ادامه این جلسه حجت الاسلام علی نعمت‌زاده، امام جمعه شهرستان مرند با تاکید بر ضرورت تعامل نهادهای متولی فرهنگ با کانون های فرهنگی هنری اظهار داشت: تاسیس و فعالیت کانونهای فرهنگی هنری در شهرستان مرند به نوبه خود می تواند جریان ساز فرهنگ و هنر و زمینه ساز نشر و گسترش  هرچه بیشتر فرهنگ و معارف اهل بیت باشد.

حجت الاسلام علی نعمت‌زاده، خاطرنشان کرد: احیاء رونق و آبادی معنوی مساجد با همکاری و وحدت نظر و عمل و رویکرد جهادی متولین امر ممکن است و هریک از نهادهای مسئول که بدنبال اقدامی در مسیر تعالی نظام و انقلاب هستند راهی جز همگرایی و اقدامات مشترک فرهنگی با دیگر نهاد ها ندارند.

وی با تقدیر از اقدامات ستاد کانونهای فرهنگی هنری مساجد در زمینه حضور میدانی در شهرستانها اظهار داشت: با توجه به متفاوت بودن مسائل و مشکلات موجود درشهرستانها، برای جریان سازی فرهنگی جهت مقابله با توطئه های روزافزون دشمنان نظام ضرورت دارد ضمن احیاء کارکردهای اصلی مساجد  و توجه به جایگاه کانون های فرهنگی هنری در تحقق این موضوع ،رویکردی هوشمندانه و هدفمند داشته باشیم .

 بنابر این گزارش، در پایان این جلسه ضمن رونمایی از پوستر جشنواره « تصویرسازی قصص قرآنی » و «تئاتر ملی باغچه بان» از فعالان مواکب اربعین و مدیر مسئولان کانونهای فرهنگی هنری برگزیده مرند تجلیل شد .