حضور مدیر ستاد کانونهای فرهنگی هنری استان آذربایجان شرقی در شهرستان مرند
حضور مدير ستاد کانونهاي فرهنگي هنري استان آذربايجان شرقي در شهرستان مرند
در ادامه سفرهای شهرستانی

حضور مدیر ستاد کانونهای فرهنگی هنری استان آذربایجان شرقی در شهرستان مرند

همزمان با سفر مدير ستاد کانونهاي فرهنگي هنري آذربايجان شرقي به مرند آخرين وضعيت کانونهاي مساجد در اين شهرستان بررسي شد .
شناسه خبر : 52739 تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۴:۰۹

به گزارش روابط عمومی ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی، جلسه مشترک ستاد کانونهای فرهنگی هنری با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرند با هدف حضور میدانی و بررسی آخرین وضعیت کانون های فرهنگی هنری و کتابخانه های این شهرستان، برگزار شد.

«مرتضی شفیعی»  مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی در این جلسه مشترک، آشنایی با نقاط ضعف و قوت، رصد موانع و مشکلات، اتخاذ تدابیر لازم برای بهبود وضعیت موجود و تسهیل گری در جهت پیشبرد اهداف  و چشم اندازهای ترسیم شده این ستاد را از مهم‌ترین اهداف حضور در شهرستانها و برگزاری این جلسات عنوان کرد.

وی با اشاره به فعالیت 127  کانون فرهنگی هنری  و 12 باب کتابخانه کانونی در مساجد شهرستان مرند اظهار داشت:  بعد از تبریز، شهرستان مرند دارای بیشترین تعداد کانون فرهنگی هنری بوده و درخشش کانونهای فرهنگی هنری شهرستان مرند در چهارمین رویداد ملی فهما و شانزدهمین  جشنواره قرآنی مدها متان  نشان از توان بالقوه و ظرفیت‌های ارزشمند موجود در عرصه های فرهنگی، قرآنی و هنری این  شهرستان دارد که این ظرفیت ها می تواند با افزایش کانونها و کتابخانه‌های مسجدی بروز و ظهور بیشتری داشته باشد.

 مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به آغاز تاسیس کانونهای فرهنگی هنری ویژه خواهران اظهار داشت: این امر با هدف تقویت  و انسجام بخشی به فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در موضوع  خانواده و گسترش فعالیت بانوان مسجدی در سال جاری پیگیری می شود و شهرستان مرند با توجه به ظرفیت های موجود می تواند سهم قابل توجهی در تاسیس و راه اندازی این کانونها به خود اختصاص دهد.

شفیعی همچنین از اجرای طرح پالایش کتاب‌های موجود در کتابخانه های مساجد استان خبر داد و گفت: در قالب این طرح تمامی کتب فرسوده، رده خارج و بدون استفاده کتابخانه های کانون های مساجد استان با کتب جدید و به‌روز جایگزین می شوند .

بنابراین گزارش، در ادامه این جلسه مشترک،  مدیرکانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی با همراهی  کارشناسان این ستاد با حضور در کانون فرهنگی هنری مسجد  چهارده معصوم و کانون فرهنگی هنری شهدای محله قیام  مرند ضمن بازدید از نزدیک در جریان فعالیت‌ های این مراکز قرار گرفت.