ویژه برنامه های هفته کتاب در کانون‌های مساجد آذربایجان‌شرقی اعلام شد
ويژه برنامه هاي هفته کتاب در کانون‌هاي مساجد آذربايجان‌شرقي اعلام شد
سی و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران

ویژه برنامه های هفته کتاب در کانون‌های مساجد آذربایجان‌شرقی اعلام شد

مدير ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد آذربايجان شرقي ويژه برنامه هاي گراميداشت هفته کتاب جمهوري اسلامي ايران را اعلام کرد.
شناسه خبر : 52749 تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۸:۳۳

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان آذربایجان شرقی، «مرتضی شفیعی» مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی  در اعلام و تشریح ویژه برنامه های هفته کتاب در این ستاد اظهار داشت: سی و یکمین  دوره هفته کتاب  از ۲۱ آبان در سطح کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آغاز و تا 27 آبان ماه جاری ادامه خواهد داشت.

شفیعی ترویج و توسعه فرهنگ کتابخوانی با انجام برنامه های نو و خلاق، شناسایی  و تجلیل  ازهنرمندان و نویسندگان مسجدی و رونمایی ازتازه های نشر  و انجام برنامه های هنری با موضوع کتاب و کتابخوانی را از مهمترین برنامه های هفته کتاب اعلام کرد و اظهار داشت : دهها برنامه مختلف فرهنگی هنری با موضوع کتاب درسطح کانون های فرهنگی هنری استان و با حمایت این ستاد استانی انجام خواهد شد.

وی با اشاره به برپایی غرفه اختصاصی ستاد هماهنگي كانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد آذربايجان‌شرقي در نمايشگاه بين‌المللي كتاب تبريز، طي روزهاي 17 تا 21 آبان اظهارداشت: این غرفه تخصصی با اجرای برنامه های مختلف ترویجی، تبلیغی و رسانه ای میزبان عموم بازدیدکنندگان خواهد بود.

وی همچنین برگزاری سلسله جشن های کتاب" محراب اندیشه" را از دیگر برنامه های مهم هفته کتاب عنوان کرد و افزود: این طرح شامل  10 جشن کتاب در 10 باب از کانونهای فرهنگی هنری دارای کتابخانه و فعالیت شاخص کتابخانه ای  خواهد بود که شامل  برنامه های فرهنگی و هنری و کتابخانه ای و نیز تجلیل از کتابداران ، کتابخوانان و خیرین نمونه کتاب، رونمایی از آثار جدید، تاسیس کتابخانه ، اجرای سرود "من یار مهربانم  و اجرای نمایش با حمایت ستاد استانی همراه خواهد بود.

شفیعی برپایی نمایشگاه کتاب و کتابخوانی، برپایی مراسم گرامیداشت هفته کتاب و تجلیل از 30 تولید کننده برتر "کتاب صوتی" در شهرستان مراغه به همت کانون فرهنگی هنری سید الساجدین این شهرستان و  بازدید کتابخانه های مساجد از سوی مدیر و همکاران ستاد استان را از دیگر برنامه های هفته کتاب اعلام کرد. 

وی همچنین اظهارداشت:  معرفی گروه سرود کانونهای تحت پوشش برای اجرا در صدا و سیما در طول هفته کتاب ،اجرای نمایشنامه های خیابانی و صحنه ای، انعکاس رسانه ای فعالیت کتاب و کتابخوانی کانون، اهدای بسته کتاب به کتابخانه های کانونی و تداوم طرح پالایش کتاب از دیگر برنامه های هفته  کتاب خواهد بود .

مدیر ستاد فهما آذربایجان شرقی با تأکید بر ثبت مشخصات کتابخانه های مساجد در سامانه بچه های مسجد از سوی مدیران مسئول کانون های فرهنگی هنری مساجد استان گفت: عموم کانون های مساجد در هفته کتاب می توانند برنامه های خلاقانه، مبتکرانه و ابلاغی در زمینه ترویج فرهنگ کتابخوانی را در رواق مرتبط سامانه فهما ثبت و امتیاز لازم را کسب کنند.