استقبال گسترده مردم از غرفه کانون های مساجد آذربایجان شرقی
استقبال گسترده مردم از غرفه کانون هاي مساجد آذربايجان شرقي
در هجدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز

استقبال گسترده مردم از غرفه کانون های مساجد آذربایجان شرقی

مردم تبريز از غرفه کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان آذربايجان شرقي در طول برگزاري نمايشگاه کتاب استقبال کم نظيري داشته اند.
شناسه خبر : 52859 تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۱:۳۲

  به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان آذربایجان شرقی، غرفه ستاد کانون های مساجد استان آذربایجان شرقی با هدف معرفی خدمات، توانمندی ها و دستاوردهای این نهاد مردمی در حوزه های مختلف، همچنین ارائه و اجرای برنامه‌های متعدد در هجدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز دایر شده و از نخستین روزهای برگزاری با استقبال گسترده و پرشور مردمی همراه بوده است.

   برنامه های این غرفه در قالب پاتوق‌های تخصصی کتاب وکتابخوانی، آموزشی، قرآنی، فرهنگی، هنری و پاتوق دختران دهه هشتادی در موضوعات مختلف ترویجی، تبلیغی و رسانه‌ای  اجرا شده که می توان  به ارائه آمار و اطلاعات کانون‌های فرهنگی هنری و کتابخانه‌هـای مسجدی، معرفی فعالیت‌های کانون‌ها در زمینه ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و رونمایی از تازه‌های نشر اشاره کرد.

 فعالیت های این غرفه بیشتر در حوزه کودک و نوجوان بوده که می توان به اجرای کارگاه های آموزشی تربیتی با حضور اساتید مجرب حوزه و دانشگاه، قصه گویی، سخنوری قرانی کودکان و نوجوانان، نقاشی روی صورت و مسابقه حضوری  نقاشی و کتابخوانی  و اجرای طرح انس با کتاب برای کودک و نوجوان اشاره کرد.

 ارائه محصولات سرگرمی، کمک آموزشی و لوازم التحریر «آراز و آیناز »و اجرای تئاتر عروسکی از دیگر برنامه های این بخش بود که با استقبال پرشور دانش آموزان ،خانواده ها و کودکان حاضر در نمایشگاه صورت گرفت.

 عضو گیری در سامانه بچه های مسجد، اجرای سرود توسط گروه های  کودک و نوجوان کانونهای فرهنگی هنری مساجد تبریز، اجرای تئاتر خیابانی با موضوع غزه وکتاب از دیگر برنامه های این غرفه بود که علاوه بر استقبال و همراهی مردمی مورد توجه مسئولین استانی نیز قرار گرفت .

 گفتنی است، غرفه ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی با همکاری و مشارکت کانون های فرهنگی هنری رهپویان یاس، امام رضا(ع)، شهید اجاقی، امام حسین(ع)، ولایت و هاتف دایر شده و از 17 تا 21 آبان در سالن امیرکبیر نمایشگاه بین المللی  تبریز از ساعت 10صبح  تا 21 شب  آماده ارائه خدمات مختلف به بازدیدکنندگان خواهد بود.