جشن کتاب در کانون فرهنگی هنری محراب اندیشه برگزار شد
جشن کتاب در کانون فرهنگي هنري محراب انديشه برگزار شد
همزمان با هفته کتاب

جشن کتاب در کانون فرهنگی هنری محراب اندیشه برگزار شد

در ادامه سلسله جشن هاي کتاب، کانون فرهنگي هنري محراب انديشه مسجد چهارده معصوم (ع) شهرک پرواز تبريز با برگزاري مراسمي از فعالان عرصه کتاب و کتابخواني تقدير کرد.
شناسه خبر : 53078 تاریخ انتشار : ۱ آذر ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۲:۲۱

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی، به همت کانون فرهنگی هنری محراب اندیشه مسجد چهارده معصوم (ع) و با حمایت ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان، جشن کتاب با حضور فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی برگزار شد.

«مرتضی شفیعی» مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری استان آذربایجان شرقی در این مراسم با اشاره به اهمیت مطالعه در ارتقای توانمندی های جوانان و نوجوانان اظهار داشت: کتابخانه های مسجدی با فراهم آوردن فضای امن و مناسب برای مطالعه نقش بسزایی در تولید علم و دانش دارند که آمار بالای قبولی اعضای این کتابخانه ها در آزمون ورودی دانشگاهها یکی از این نتایج مثبت است.

شفیعی با اعلام فعالیت یک هزار و 440 باب کانون فرهنگی هنری و بیش از 600 باب کتابخانه مسجدی در استان گفت: فعالیت کانون ها و کتابخانه های مسجدی می تواند در احیای کارکردهای اصلی مساجد، تحقق مسجد طراز انقلاب اسلامی و تبدیل مساجد به یکی از مراکز نخبه پرور و علمی موثر باشد.

 وی ادامه داد: توسعه و افزایش کانونهای فرهنگی هنری و کتابخانه های مسجدی یکی از سیاست های کاری ستاد کانون های مساجد استان بوده و کانون های فرهنگی هنری ویژه خواهران نیز با هدف گسترش فعالیت بانوان مسجدی در سال جاری تاسیس و راه اندازی می شود.

 بنابراین گزارش، جشن کتاب کانون فرهنگی هنری مجراب اندیشه با تقدیر از امام جماعت مسجد چهارده معصوم(ع) همراه  بود، افزون بر این از قبولی ها ی رتبه برتر کنکور،برگزیدگان مسابقه کتابخوانی، مسئول کتابخانه و فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی این کانون نیز تجلیل به عمل آمد.

گفتنی است، سلسله جشن های «محراب اندیشه» به مناسبت گرامیداشت سی و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، در 10 باب کانون فرهنگی هنری دارای کتابخانه و فعال در عرصه کتاب و کتابخوانی برگزار می شود.