برگزیدگان مسابقه کتابخوانی« تنها گریه کن» تجلیل شدند
برگزيدگان مسابقه کتابخواني« تنها گريه کن» تجليل شدند
در ادامه سلسله جشن های « محراب اندیشه»

برگزیدگان مسابقه کتابخوانی« تنها گریه کن» تجلیل شدند

مديرستاد کانون هاي فرهنگي هنري مساجد آذربايجان شرقي کتاب و کتابخواني را يکي از بهترين مولفه هاي ترويج فرهنگ ايثار و شهادت دانست.
شناسه خبر : 53106 تاریخ انتشار : ۲ آذر ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۲:۰۴

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان آذربایجان شرقی،« مرتضی شفیعی» مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی شب گذشته در مراسم جشن کتاب که به همت کانون فرهنگی هنری شمیم ولایت مسجد امام خمینی(ره) تبریز و با حمایت این ستاد و با حضور مادر شهید «محمد معماریان» برگزارشد،طی سخنانی اظهار داشت: ترویج فرهنگ کتابخوانی در اشاعه مفاهیمی همچون ایثار،جهاد و شهادت میان کودکان، نوجوانان وجوانان تاثیر بسزایی دارد.

 شفیعی با اشاره به اینکه نهادینه کردن فرهنگ کتاب خوانی باید از دوران کودکی شروع شود، اظهارداشت: نیازها و ذائقه های نسل نو متفاوت بوده و متناسب با این تغییر، باید روش و شیوه های ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی بر اساس اشکال نوین مطابق با سلیقه های جوانان تغییر یابد.

 مدیرستاد کانونهای فرهنگی هنری استان با اشاره به فعالیت بیش از 600 کتابخانه مسجدی در کانون های فرهنگی هنری شهری و روستایی استان اظهارداشت: قریب به اتفاق اعضای این کتابخانه ها کودکان، نوجوانان و جوانان هستند و بر همین اساس در سیاست های کاری این ستاد اجرای برنامه های خلاقانه و مطابق با نیاز روز جوانان در دستور کار قرار گرفته است .

 بنابراین گزارش، مراسم جشن کتاب «محراب اندیشه» با خاطره گویی خانم "اشرف سادات منتظری" مادر شهید «محمد معماریان» و مداحی به مناسبت میلاد حضرت زینب(س)  ادامه و در پایان از این مادر شهید ، همچنین از فعالان و خادمین عرصه کتاب و کتابخوانی کانون فرهنگی هنری شمیم ولایت تجلیل شد.

 همچنین خدیجه غلامی ، سارا خدایی، محدثه صاحب عاری، حسین بلوچی و فاطمه رفعتی  به عنوان  برگزیدگان مسابقه کتابخوانی « تنها گریه کن» معرفی و مورد تجلیل قرار گرفتند.

گفتنی است؛ کتاب «تنها گریه کن» نوشته «اکرم اسلامی»، با موضوع روایت زندگی مادر شهید «محمد معماریان» به مبارزات انقلابی مادر شهید « محمد معماریان» می‌پردازد و نمایی کلی از سیمای زنی مجاهد را نشان می دهد که نقشی پررنگ و ستودنی در پیرزوی انقلاب داشت و  بخش دوم کتاب شامل خاطرات  این مادر از زمان جنگ،  شهادت فرزندش محمد و همچنین فعالیت‌های این مادر پس از جنگ و مشارکت‌های سازنده وی در کارهای خیر مردمی و اجتماعی می باشد.