دوره آموزشی مدیران کانون های تخصصی خواهران در تبریز برگزار شد
دوره آموزشي مديران کانون هاي تخصصي خواهران در تبريز برگزار شد
با هدف تبیین نقش و جایگاه زن در تحقق تمدن نوین اسلامی

دوره آموزشی مدیران کانون های تخصصی خواهران در تبریز برگزار شد

نخستين رويداد آموزشي توجيهي مديران کانونهاي فرهنگي هنري تخصصي خواهران استان آذربايجان شرقي در تبريز برگزار شد.
شناسه خبر : 53388 تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۳:۵۰

به گزارش روابط عمومی ستادهماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی،«مرتضی شفیعی»، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی، توانمندسازی، الگوسازی و انتقال تجربیات موفق در حوزه فعالیت های فرهنگی و اجتماعی بانوان را از مهمترین اهداف برگزاری این دوره عنوان و اظهار کرد: رویکرد اصلی این دوره آشنایی با اهداف و ساختار کانون های فرهنگی هنری ویژه خواهران، آشنایی با نقش زنان در تعالی خانواده و مهارت های مدیریت و کارتشکیلاتی در مسجد است .

 شفیعی احیای گفتمان نظام زن و خانواده از منظر مقام معظم رهبری در بستر مسجد تراز اسلامی را از مهمترین اهداف تاسیس و راه اندازی کانونهای تخصصی خواهران عنوان کرده و خاطرنشان کرد:  برنامه ریزی برای انجام  فعالیت های کانونهای تخصصی خواهران باید در مسیری باشد که منجر به  پیشرفت در عرصه های معنوی، فکری، علمی و سبک زندگی فردی و اجتماعی جامعه بانوان و به طبع آن کل جامعه باشد.

 وی خاطرنشان کرد:  فعالیت ها و برنامه های کانونهای فرهنگی هنری تخصی خواهران باید  بتواند از طریق گفتمان سازی  و تعریف هویت ، نقش و جایگاه مستقل زن تراز انقلاب اسلامی، تجربه نگاری و الگوگیری از فعالیت های متناسب با هویت ، سلیقه و طبع زنانه  و تربیت دختر تراز انقلاب اسلامی در بازیابی نقش زنان در احیای کارکردهای مسجد تراز انقلاب اسلامی  و فرهنگ سازی عملی این موضوع برای عامه مردم  نقش اساسی خود را ایفا نماید.

 شفیعی همچنین با تاکید بر لزوم حسن تعامل کانون های فرهنگی هنری تخصصی خواهران با ارکان و اهالی مسجد اظهار داشت: کانون های فرهنگی هنری خواهران می توانند از طریق جریان آفرینی و توانمندسازی فرهنگی بانوان مسجدی در توسعه هنر اسلامی و انقلابی در مساجد و پیاده سازی و ارتقای سبک زندگی اسلامی ایرانی، همچنین در تقویت و اعتلای ظرفیت های دینی و اجتماعی مساجد نقش مهم و ارزنده ای داشته باشند.

 مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری آذربایجان شرقی با اعلام حمایت این ستاد از کانونهای فرهنگی هنری تخصصی خواهران اظهار داشت: توانمند سازی شبکه بانوان مسجدی  از طریق ایجاد کانون های فرهنگی هنری تخصصی خواهران  در تقویت آثار معنوی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و علمی حضور زنان در مساجد بسیار موثر خواهد بود.

بنابراین گزارش، در ادامه این دوره آموزشی دکتر میکائیل جمال پور رئیس دانشگاه پیام نور استان آذربایجان شرقی نیز در خصوص مهارت های مدیریت و کار تشکیلاتی در مساجد به ایراد سخنرانی پرداخت.

 گفتنی است، این دوره آموزشی در سه مرحله به شکل حضوری و غیرمتمرکز در شهر تبریز، غیرحضوری و متمرکز از طریق سامانه آموزش ستاد کانون های مساجد (بچه های مسجد) و حضوری و متمرکز در تهران با حضور مدیران کانون های ویژه  خواهران برگزار می شود.