مساجد از پایگاه های مهم قدرت فرهنگی هستند
مساجد از پايگاه هاي مهم قدرت فرهنگي هستند
رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی عنوان کرد؛

مساجد از پایگاه های مهم قدرت فرهنگی هستند

جمال پور در جمع مديران کانون هاي تخصصي خواهران استان آذربايجان شرقي، مساجد را از مهمترين پايگاه هاي قدرت فرهنگي جامعه توصيف کرد.
شناسه خبر : 53389 تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۳:۵۵

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی ، میکائیل جمال پور، رئیس دانشگاه پیام نوراین استان در نخستین کارگاه آموزشی مدیران کانون‌های تخصصی خواهران که در سالن اجتماعات شهرداری تبریز برگزار شد، با اشاره به نقش مهم مساجد در طول تاریخ اظها کرد: مساجد از پایگاه های مهم قدرت فرهنگی هستند و درطول تاریخ همواره شاهد نقش محوری بانوان دراین مولفه قدرت و نقش آفرینی موثر و ارزشمند آنها در این پایگاههای عبادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی بوده ایم.

 

استاد حوزه و دانشگاه تبریز اخلاق حسنه وحسن تعامل با مخاطبین مسجدی را از مهمترین  مولفه های لازم برای جذب درمساجد برشمرد و اظهارد اشت: بهره گیری از فن آوری های نوین، ادبیات به روز، آشنایی با مولفه های جدید مخاطب شناسی لازمه جاذبه آفرینی برای حضور خانواده ها و در راس آن مادران و بانوان به مساجد است که کانونهای فرهنگی هنری تخصصی بانوان می توانند در این خصوص نقش ممتازی داشته باشند.

 

رییس دانشگاه پیام نوراستان آذربایجان شرقی با اشاره به هجمه های مختلف دشمنان علیه نظام زن وخانواده و نظام تعلیم و تربیت  تصریح کرد: بانوان مسجدی و کانونهای فرهنگی هنری تخصصی خواهران می توانند با نقش موثر و سازنده خود از طریق ایجاد  و تقویت پل های ارتباطی قوی بین خانه مسجد و مدرسه در خنثی کردن هجمه ها و توطئه های دشمنان ایفای نقش نمایند.

 

 وی همچنین اظهارداشت: فعالیت هایی که از طریق شبکه بانوان مسجدی انجام می گیرد می تواند به بهترین شکل ممکن در تقویت باورهای دینی و پر کردن خلاء های اعتقادی جامعه همچنین گفتمان سازی فرهنگ و باورهای دینی بالاخص در میان کودکان و نوجوانان موثر باشد.

 

گفتنی است، مدیران کانون های فرهنگی هنری تخصصی خواهران در این دوره آموزشی با اهمیت نقش و جایگاه زن در منظومه اندیشه اسلامی اساس کار و راهبردهای مدیریت فرهنگی، کارتشکیلاتی  و مولفه های نظام زن و خانواده آشنا شدند.