کانون های تخصصی خواهران موجب رونق فعالیت های مسجدی است
کانون هاي تخصصي خواهران موجب رونق فعاليت هاي مسجدي است
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی؛

کانون های تخصصی خواهران موجب رونق فعالیت های مسجدی است

مدير کل تبليغات اسلامي استان آذربايجان شرقي گفت: براي داشتن يک جامعه مترقي و رو به رشد بانوان بايد کنشگران تربيتي جامعه باشند.
شناسه خبر : 53590 تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۳:۰۵

 

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی، «حجت‌الاسلام سید محمود حسینی» مدیر اداره کل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی اظهارداشت: امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی زمینه های لازم  برای ورود مؤثر بانوان  به عرصه های اجتماعی بیش از گذشته  فراهم شده است و بانوان به عنوان کنشگران تربیتی نقش موثری در رشد و ترقی جامعه دارند. 

حجت الاسلام حسینی با اشاره به نقش تأثیرگذار زنان در طول تاریخ تاکید کرد: حضرت زهرا (سلام الله علیها) و حضرت زینب کبری(سلام الله علیها) به عنوان بهترین الگوی زنان علاوه بر نقش همسری و مادری نقش مضاعف اجتماعی در تحولات فکری جهان اسلام داشته اند چنانچه حضور حضرت زینب در واقعه عاشورا از مهمترین عوامل ماندگاری نهضت کربلا به شمار می رود.

 

وی با توصیف خانواده به عنوان اولین نهاد اجتماعی اظهارداشت: بنا به فرمایش رهبر کبیر انقلاب  بانوان به عنوان رهبران خانواده باید در تمامی ابعاد اجتماعی، فرهنگی، تربیتی و علمی در جامعه حضور موثر و فعال داشته باشند به نحوی که درعین حفظ شأن و مقام خود، هم بنیان خانواده را حفظ کنند و هم شاهد فعالیت آنان در عرصه های مختلف اجتماعی، فرهنگی و هنری باشیم.

 

حجت الاسلام حسینی افزود: مساجد به عنوان بهترین و نخستین سنگر و پایگاه های اجتماعی در راستای تحقق اهداف تربیتی اسلام ، علاوه بر توانمند سازی بانوان برای همسرداری و تربیت فرزند، باید در تقویت هویت اجتماعی آنان به عنوان متفکران جامعه امروزی برنامه‌های مؤثر و بروز داشته باشند .

 

مدیراداره کل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی در خصوص اهمیت و ضرورت انسجام فعالیت بانوان در مساجد گفت: حضور بانوان در مساجد آنها را توانمند می سازد و توانمند سازی بانوان در عرصه های اجتماعی و بها دادن به آنها باعث می شود تا نسلی مومن، متعهد وآگاه را تربیت کرده و به جامعه تحویل بدهند.

 

وی با توصیف کانون های فرهنگی هنری مساجد  به عنوان یکی از بهترین مراکز مردمی جهت حضور و فعالیت بانوان گفت: تاسیس و راه اندازی کانونهای فرهنگی هنری تخصصی خواهران می تواند در انسجام و رونق فعالیت بانوان مسجدی موثرباشد.

 

حسینی افزود: این کانون ها می توانند  با اجرای برنامه های جوان محور و مناسب با نیاز روز مخاطب، زمینه لازم برای حضور فعال نیروهای متعهد در عرصه فعالیتهای  قرآنی، فرهنگی، هنری وعلمی را فراهم کرده و نقش مهمی در شناسایی و تربیت استعدادهای درخشان و استفاده از ظرفیت و توان بانوان مسجدی داشته باشند.