بصیرت بانوان از آثار حضور در مساجد است
بصيرت بانوان از آثار حضور در مساجد است
مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری حضرت معصومه

بصیرت بانوان از آثار حضور در مساجد است

مدير مسئول کانون فرهنگي هنري حضرت معصومه حضور زنان در مساجد را موجب آگاهي و بصيرت افزايي دانست.
شناسه خبر : 53592 تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۳:۱۳

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان آذربایجان شرقی، نرجس خاتون محمدی مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری مسجد حضرت معصومه(س)شهرستان جلفا  اظهارداشت: بنا به فرموده رهبر کبیر انقلاب زنان همچون قرآن انسان ساز هستند و حضور بانوان در مساجد  موجب آگاهی، بصیرت افزایی و کسب معارف شده و بواسطه این حضور می توانند در اداره منزل و تربیت فرزندان خود موفق تر باشند. 

محمدی با اشاره به نقش مهم زنان در فرزند آوری اظهارداشت:  ازآنجایی که نیمی از جمعیت جامعه را بانوان تشکیل می‌دهند، و کار زایش و تربیت فرزندان بر دوش بانوان است زنان با فرزند آوری سرنوشت، استقلال، اقتصاد و امنیت کشور را رقم می‌زنند و  تک تک مردان مسئول در کشورداری در دامن زنان رشد کرده‌اند. 

 وی افزود: بانوان مهمترین عامل در جذب و حضور خانواده ها در مساجد هستند و هر زن با حضور خود در مسجد زمینه حضور همسر و فرزندان خود رانیز فراهم خواهدکرد و بدین ترتیب مساجد به محلی برای حضور خانواده ها و پیوند بیشتر خانه و مسجد خواهند شد .

وی همچنین رشادت های جوانان ایرانی در هشت سال دفاع مقدس را حاصل حضور  مادران و فرزندان در مساجد و تربیت نسل مسجدی دانسته و عنوان کرد: در مسجد علاوه برحضور در مراسم عبادی و نماز جماعت، همدلی با نمازگزاران و  بهرمندی از موعظه امام مسجد بهترین رهاورد را برای یک خانواده خواهد داشت.

 محمدی با اشاره به نقش کانون های فرهنگی هنری در جذب  بانوان و دختران جوان و نوجوان به مساجد اظهارداشت: بانوان و دختران می توانند با عضویت دراین کانونها از خدمات و برنامه های مختلف  این مراکز که بیشتر به صورت رایگان هستند  استفاده نمایند.

دبیر مجمع رهپویان کوثر فاطمیه جلفا با تاکید بر لزوم انسجام فعالیت بانوان مسجدی اظهارداشت:  کانون های فرهنگی هنری می توانند با مخاطب شناسی و بکارگیری روشهای بروز در جذب جوانان و نوجوانان به مساجد موثر بوده و با شبکه سازی و تربیت نیرو به بهترین شکل ممکن در تعلیم و تربیت نسل های آگاه اعمال نقش نمایند.

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری حضرت معصومه(س) بااشاره به فعالیتهای این کانون اظهارداشت : موضوع زن و خانواده و تربیت فرزند از محورهای مهم فعالیت این کانون بوده و دراین راستا ارائه مشاوره به خانواده ها وجوانان و نوجوانان کانونی و مسجدی پاسخ  به شبهات دینی و احکام شرعی برای بانوان و تبلیغ در افزایش و جوانی جمعیت انجام میشود.