عمل به آیات قرآنی؛ نجات‌بخش جامعه است
عمل به آيات قرآني؛ نجات‌بخش جامعه است
امام جمعه تبریز:

عمل به آیات قرآنی؛ نجات‌بخش جامعه است

حجت الاسلام والمسلمين آل‌هاشم با بيان اين‌که فهم آيات قرآني مقدمه عمل به رهنمودهاي کلام الله مجيد است، گفت: عمل به آيات قرآني؛ نجات‌بخش جامعه است.
شناسه خبر : 53745 تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۴:۵۵

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل‌هاشم» در محفل انس با قرآن که به همت کانون فرهنگی هنری ابوذر دوزدوزان و دیگر نهادهای فرهنگی این شهر برگزار شد، اظهار داشت: نیاز امروز جامعه توجه و عمل به آیات قرآنی در تمام شئون زندگی است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که مهجوریت قرآن در جامعه منجر به بروز آسیب‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی می‌شود، گفت: جامعه قرآنی همواره مردم را به سمت سعادت و زندگی بهتر رهنمون می‌سازد، اما آیا توانسته‌ایم جامعه قرآنی به معنای واقعی کلمه را محقق سازیم؟

وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم در کشور گفت: متأسفانه این مطالبه رهبری با موازی‌کاری نهادهای فرهنگی و متولی امور قرآنی در کشور بر زمین مانده است، هنوز آمار دقیقی از میزان حافظان قرآنی در استان وجود ندارد.

امام جمعه تبریز با تأکید بر این‌که سهم هر دستگاه و نهاد قرآنی و فرهنگی در تحقق مطالبه مهم رهبری باید مشخص و پیگیری شود، افزود: برپایی محافل انس با قرآن در ایام مختلف سال؛ می تواند آحاد جامعه به ویژه کودکان و نوجوانان را به سمت قرائت و حفظ قرآن کریم سوق دهد.

وی با تقدیر از همت جمعی متولیان شهرستان سراب و شهر دوزدوزان و همچنین ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان در برپایی این محفل نورانی و قرآنی خاطرنشان کرد: شهر دوزدوزان همواره در طول تاریخ به عالم‌پروری و خیرین نیک‌اندیش خود مشهور بوده است.

گفتنی است، محفل انس با قرآن به همت کانون فرهنگی هنری ابوذر دوزدوزان و دیگر نهادهای فرهنگی با حضور اقشار مختلف مردم در مسجد جامع این شهر برگزار شد.

کلمات کلیدی: تبريز