کمک‌های مؤمنانه کانون فرهنگی هنری ایثار تبریز توزیع می شود
کمک‌هاي مؤمنانه کانون فرهنگي هنري ايثار تبريز توزيع مي شود
همزمان با ایام فاطمیه؛

کمک‌های مؤمنانه کانون فرهنگی هنری ایثار تبریز توزیع می شود

همزمان با ايام فاطميه و در شب شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) کمک هاي مؤمنانه کانون فرهنگي هنري ايثار مسجد المهدي (عج) تبريز بين نيازمندان توزيع مي‌شود.
شناسه خبر : 53747 تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۵:۱۰

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان آذربایجان شرقی، اشرفی، مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری ایثار مسجد المهدی (عج) منطقه مارالان تبریز اظهار داشت: این کمک های مومنانه در قالب بسته های کمک معیشتی شامل ده قلم کالای اساسی  می باشد  که به همت خیرین بالغ بر ۲۵۰ میلیون ریال برای تهیه این اقلام هزینه شده است.

وی افزود: ۷۰ درصد ازین کمک های مردمی در بین خانواده های نیازمند و بی بضاعت منطقه مارالان و بقیه بین نیازمندان سایر مناطق تبریز به همت اعضای کانون فرهنگی هنری ایثار توزیع می شود.

اشرفی با اشاره به اجرای این طرح از زمان کرونا اظهار داشت: مسجد المهدی به عنوان اولین مجموعه مردمی تهیه و توزیع بسته های کمک معیشتی از اسفند سال ۱۳۹۸ اقدام به اجرای این طرح کرده و تا کنون در حدود۲هزار و ۶۲۵ بسته کمک معیشتی تهیه و توزیع شده است.

وی با اشاره به سایر فعالیت های اجتماعی کانون فرهنگی هنری ایثار افزود: بدلیل تغییر شرایط کسب و کار و تعطیلی برخی مشاغل در راستای کمک به خانواده های نیازمند و در جهت حفظ کرامت انسانی،  در موضوع اشتغالزایی چندین مورد معرفی به کار و یا فراهم کردن شرایط کار در منزل از طریق ارتباط با کارخانجات و تولیدی ها انجام شده است.

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری ایثار،برپایی موکب «سردار سوسنگرد»  و برگزاری جلسات قرآنی «مسجد؛ پایگاه قرآن» را از دیگر برنامه های این کانون به مناسبت ایام فاطمیه اعلام کرد و اظهار داشت: به منظور پاسداشت رشادتها و فداکاری های طلبه شهید محمد مهدی مهدوی در دفاع مقدس بالاخص آزاد سازی سوسنگرد، نام موکب این کانون سردار سوسنگرد انتخاب شده است.

وی افزود: آغاز فعالیت  این موکب همزمان با عید بزرگ غدیر  با برنامه های تبلیغی ترویجی و اجتماعی و هنری بوده و در امتداد فعالیتها ان شاالله در اربعین حسینی به عنوان موکب مسجد المهدی(عج) فعالیت خواهد داشت.

گفتنی است، کانون فرهنگی هنری ایثار مسجد المهدی (عج) تبریز پس از چندین سال احیا شده و به عنوان یکی از محورهای  فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی منطقه شناخته می‌شود.

کلمات کلیدی: کمک های مومنانه تبريز