کانون های مساجد ملکان میزبان عزاداران فاطمی
کانون هاي مساجد ملکان ميزبان عزاداران فاطمي

کانون های مساجد ملکان میزبان عزاداران فاطمی

مراسم عزاداري شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) به همت کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد شهرستان ملکان برگزار مي شود.
شناسه خبر : 53751 تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۲۰:۱۸

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان آذربایجان شرقی، مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) به همت کانون های  فرهنگی هنری مساجد شهرستان ملکان و با حمایت و همراهی دفتر امام جمعه این شهرستان در طول دهه فاطمیه در هر دو بخش خواهران و برادران برگزار می‌شود.

سفره های احسان فاطمی و پذیرایی از عزاداران در وعده صبحانه، سخنرانی توسط مسئولین استانی و شهرستانی از جمله رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان، اساتید حوزه و دانشگاه و سخنرانان و خطبای مطرح استانی، مداحی عزاداری و سینه زنی و کرسی های تلاوت با حضور اساتید برجسته قرانی از اهم برنامه های اجرا شده در مراسمات سوگواری فاطمی شهرستان ملکان می باشد.

بنابراین گزارش، بخش مهمی از این مراسمات در حسینیه فاطمیه ملکان، دفتر امام جمعه و حسینیه سپاه ناحیه ملکان، شبستان مساجد این شهر در حال برگزاری می باشد که فردا همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) مراسم عزاداری به شکل حضور دستجات حسینی در میادین و معابر این شهرستان خواهد بود.

برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب، نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی، ایستگاه‌های صلواتی و توزیع گوشت قربانی از جمله برنامه های جنبی این مراسمات می باشد.

گفتنی است، دفتر امام جمعه و سپاه ناحیه ملکان، کانون‌های فرهنگی هنری شهدای محراب، باب الحوائج، نسیم رحمت، کانون عاشقان ولایت روستای قوری جان و سایر کانون های فرهنگی هنری این شهرستان در اجرای مراسمات فاطمی این شهر مشارکت دارند و در روستای این شهرستان نیز مراسمات مشابهی در حال برگزاری می باشد.