بازدید مدیر ستاد کانون های مساجد آذربایجان‌شرقی از کانون شهید مدنی تبریز
بازديد مدير ستاد کانون هاي مساجد آذربايجان‌شرقي از کانون شهيد مدني تبريز

بازدید مدیر ستاد کانون های مساجد آذربایجان‌شرقی از کانون شهید مدنی تبریز

همزمان با اجراي طرح بازديد ميداني از کانون هاي فرهنگي هنري مساجد تبريز، مدير ستاد کانون هاي فرهنگي هنري مساجد آذربايجان شرقي به همراه کارشناسان اين ستاد، از کانون فرهنگي هنري مسجد شهيد مدني تبريز بازديد کرد.
شناسه خبر : 54001 تاریخ انتشار : ۶ دی ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۳:۱۵

به گزارش روابط عمومی ستاد کانون های فرهنگی هنری  آذربایجان‌شرقی، «مرتضی شفیعی» در این بازدید طی سخنانی حضور درکانون ها ‌و بازدید میدانی از فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را فرصت مغتنمی  برای دیدار چهره ‌به ‌چهره با فعالان کانونی و مسجدی هر منطقه دانست و خاطر نشان کرد: آشنایی هرچه بیشتر با ظرفیت ها و توانمندی ها ،بررسی آخرین وضعیت کانون و رصد مشکلات و موانع موجود از مهمترین اهداف این بازدید به شمار می رود.

شفیعی ضمن اشاره به سیاست های کاری ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان و فعالیت های انجام یافته در طول 10 ماهه گذشته اظهارداشت: در صورت ارائه طرح های بومی توانمند از سوی کانون ها در زمینه های مختلف قرآنی، علمی، فرهنگی، فن آوری و کارآفرینی این طرح ها مورد حمایت قرار خواهد گرفت.  

وی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه همکاری با نهادهای مختلف استان جهت ارائه خدمات آموزشی و رفاهی به کانونها تصریح کرد:  ثبت فعالیت های انجام شده توسط کانونها در پرتال بچه های مسجد به عنوان یک شاخص مهم در ارزیابی کانونها و  حمایت های مالی مورد تاکید است.

همچنین در این بازدید حسین کربلایی، مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری شهید مدنی تبریز با ارائه گزارشی از فعالیت ها و برنامه های این کانون برای اجرای طرح پالایش کتاب ، احیای کتابخانه و قرائتخانه این کانون اعلام آمادگی کرد.

وی با اشاره به طرح کمد جوایز به عنوان یکی از طرح های تشویقی این کانون در جذب جوانان و نوجوانان به مسجد و مردمی سازی فعالیت ها ی فرهنگی از طریق این طرح  گفت: تدوام و اجرای هرچه بهتر این طرح نیازمند حمایت ستاد استانی در تامین جوایز این طرح می باشد.

 بنابراین گزارش، آموزش و حمایت از تشکیل گروه های هنری بویژه گروه های سرود و نمایش، تحت پوشش قرار گرفتن در طرح حمایت از مساجد و محلات محروم و کم برخوردار(طرح 2020) از دیگر درخواست های کانون فرهنگی هنری شهید مدنی در این بازدید بود.

 گفتنی است، آموزش پرتال بچه های مسجد  و نحوه ثبت فعالیت ها در این سامانه، بازدید از بخش های مختلف مسجد، کانون و کتابخانه از دیگر موارد طرح شده در این بازدید بود که با حضور امام جماعت، فرمانده پایگاه، هیئت امنای مسجد و مدیر مسئول کانون انجام شد .