مراسم تکریم از مادران و همسران شهدا برگزار شد
مراسم تکريم از مادران و همسران شهدا برگزار شد
به همت کانون فرهنگی هنری رهروان مکتب الصادق(ع)

مراسم تکریم از مادران و همسران شهدا برگزار شد

مراسم تکريم از مادران وهمسران شهدا به همت کانون فرهنگي هنري رهروان مکتب الصادق (ع) در مسجد چهارده معصوم(ع) تبريز برگزار شد.
شناسه خبر : 54016 تاریخ انتشار : ۷ دی ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۱:۳۳

به گزارش روابط عمومی ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی، همزمان با سالروز وفات حضرت ام البنین (س) ، شامگاه دیروز مراسم تکریم از مادران و همسران شهدا به همت کانون فرهنگی هنری رهروان مکتب الصادق (ع) در مسجد چهارده معصوم(ع) تبریز برگزار شد.

 حجت الاسلام اصغر بخشی امام جماعت مسجد چهارده معصوم(ع) در این مراسم با اشاره به نقش مهم و اساسی مادران در تربیت فرزند اظهار داشت: تربیت دینی و اسلامی فرزندان بر اساس مبانی نجات بخش دین اسلام و آموزه های دینی و اسلامی یکی از وظایف مهم و جدی بانوان در تعلیم و تربیت نسل های آینده بوده و ضرورت دارد، مادران به عنوان نخستین و تاثیرگذارترین مربی فرزندان، از بصیرت دینی لازم برخوردار باشند.

 حجت الاسلام بخشی با اشاره به شخصیت زنان بزرگ اسلام از جمله حضرت فاطمه زهرا(س)، حضرت زینب(س)  و حضرت ام البنین (س) به عنوان بهترین الگو برای زنان مسلمان گفت: اگر بخواهیم فرزندانی همانند فرزندان این زنان بزرگ داشته باشیم باید شیوه تربیتی آنان را به عنوان الگو در نظر بگیریم، زیرا این زنان  الگویی کامل و پاک هستند که با بکارگیری شیوه تربیتی ایشان می توان فرزندان صالحی به جامعه اسلامی تحویل داد.

وی با توصیف حضرت ام البنین(س)  به عنوان بهترین الگو برای مادران و همسران شهدا ، عنوان کرد: ایشان علاوه بر همسر شهید، مادر چهار شهید در واقعه عاشورا هستند و استقامت و ایثار این مادر دلسوز نه تنها برای خانواده‌های شهدا بلکه برای همگان الگوی پایداری است.

امام جماعت مسجد چهارده معصوم(ع) تصریح کرد: مادران و همسران شهدا  نقش اساسی در تربیت و تقویت باورهای  شهدا داشته اند و مادران و همسران شهدا باید با الگو گرفتن از اين بانوي بزرگ اسلام  همواره فرهنگ ايثار و شهادت را در جامعه ترويج دهند.

بنابراین گزارش،در این مراسم جمعی از مادران و همسران شهدا و جانبازان، بانوان و نمازگزاران مسجد چهارده معصوم(ع) ، و اهالی شهرک شهید چمران تبریز در سفره احسان حضرت ام البنین(س) اطعام شدند و در پایان از مادر شهید اصغر نانوایی و دوتن از همسران جانبازان و ایثارگران تقدیر شد.