گردهمایی متولیان مساجد ناحیه 9 تبریز برگزار شد
گردهمايي متوليان مساجد ناحيه 9 تبريز برگزار شد
به همت ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی؛

گردهمایی متولیان مساجد ناحیه 9 تبریز برگزار شد

گردهمايي متوليان مساجد ناحيه 9 تبريز به همت ستاد کانون هاي فرهنگي هنري مساجد آذربايجان شرقي با همکاري بنياد علوي برگزار شد.
شناسه خبر : 54157 تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۴:۳۱

 به گزارش روابط عمومی ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجداستان آذربایجان شرقی، «مرتضی شفیعی» در این گردهمایی، تاسیس، راه اندازی و تقویت کانون های فرهنگی هنری در مناطق محروم و کم‌برخوردار، دیدار چهره به چهره با متولیان مسجدی، آشنایی با نقاط ضعف و قوت و بررسی ظرفیت و توانمندی‌های مساجد، رصد موانع و مشکلات و تسهیل‌گری در جهت پیشبرد روند تاسیس کانون در مساجد را از اهداف مهم این گردهمایی عنوان کرد.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی با اشاره به ساختار و سیاست های کاری ستاد فهما استان اظهار داشت: مسجدمحوری، مردمی‌سازی فعالیت های فرهنگی و توسعه کانونهای فرهنگی هنری با اولویت مناطق محروم و مرزی در اولویت های کاری این ستاد قرار داد.

وی با اشاره به فعالیت های انجام شده در این ستاد طی 9 ماهه سال جاری، خاطرنشان کرد: شانزدهمین جشنواره قرآنی «مدهامتان»، سلسله جشن های کتاب «محراب اندیشه»، جشنواره عکس محرم، دوره های آموزشی تئاتر و جشنواره تئاتر شبستان، سواد رسانه ای، مدیریت فرهنگی و کار تشکیلاتی، اجرای طرح پیوند «مسجد مدرسه و خانواده»، طرح تابستانی «مسجد؛ کانون نشاط»، تاسیس کانون های تخصصی خواهران و راه اندازی پایگاه های قرآنی از مهمترین این فعالیت ها بوده است.

شفیعی با بیان اینکه ستاد کانون های مساجد کشور به عنوان دبیر کمیته فرهنگی اجتماعی طرح توانمندسازی اجتماع محور محلات کم برخوردار انتخاب شده است، اظهار داشت: ۷۲ مسجد موجود در مناطق کم‌برخوردار شهرستان تبریز دارای کانون است که به تدریج با همکاری دیگر نهادهای فرهنگی و دینی در دیگر مساجد این محلات نیز کانون تأسیس خواهد شد.

بنابراین گزارش؛ تشریح اساسنامه و توزیع فرم های تاسیس کانون فرهنگی هنری، کاربرگ های تغییر و معرفی ارکان جدید و ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات از سوی اعضای حاضر در جلسه از دیگر بخش های این گردهمایی بود.

 گفتنی است؛ گردهمایی متولیان مساجد ناحیه 9 تبریز با حضور مسئولین مساجد مناطق کوثر، ارم، مفتح، منبع آب و ثقه السلام در مسجد طالقانی برگزار شد.