برنامه های کانون فرهنگی هنری عروج زندان تبریز مورد ارزیابی قرار گرفت
برنامه هاي کانون فرهنگي هنري عروج زندان تبريز مورد ارزيابي قرار گرفت
در ادامه طرح بازدید میدانی؛

برنامه های کانون فرهنگی هنری عروج زندان تبریز مورد ارزیابی قرار گرفت

مدير ستاد کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان آذربايجان‌شرقي و به همراه کارشناسان اين ستاد به منظور ساماندهي، تعامل و بررسي مشکلات و موانع موجود از فعاليت هاي کانون فرهنگي هنري معراج زندان مرکزي تبريز بازديد کرد.
شناسه خبر : 54193 تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۳:۰۳

 به گزارش روابط عمومی ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان‌شرقی، «مرتضی شفیعی» در این بازدید که با حضور و همراهی رئیس زندان مرکزی تبریز همراه بود، با تشریح  سیاست کاری این ستاد، اظهار داشت: تمرکز بر انجام فعالیت‌های فرهنگی، هنری و قرآنی در راستای کاهش و پیشگیری از آسیب های اجتماعی از اولویت های کاری این ستاد است.

وي با اشاره به فعاليت 1443 كانون فرهنگي هنري در مساجد شهری و روستايي استان خاطرنشان کرد: اين كانون ها بهترین ظرفیت برای برنامه ريزي و اجراي فعاليت هاي فرهنگي و هنري در راستای جذب جوانان و نوجوانان به فضای امن و سالم مساجد هستند که به نوبه خود نقش بزرگی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی دارد.

شفیعی با اشاره به آموزش و تربیت گروههای سرود و نمایش مسجدی، دوره های آموزشی تئاتر، سواد رسانه ای، مدیریت فرهنگی و کار تشکیلاتی، اجرای طرح پیوند مسجد مدرسه و خانواده، طرح تابستانی مسجد؛ کانون نشاط، تاسیس کانون های تخصصی خواهران و راه اندازی پایگاه های قرآنی تصریح کرد: آماده همکاری و تعامل حداکثری  با زندان تبریز برای اجرای برنامه های فرهنگی هنری هستیم.

وی تصریح کرد: تعامل و همکاری بین دو دستگاه این فرصت را ایجاد می کند که با همکاری و هم اندیشی، فعالیت ها در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی جدی تر و گسترده تر در حوزه فرهنگی صورت بگیرد.

همچنین ابراهیم اکبریان. رییس زندان تبریز در این بازدید با اشاره به فعالیت ها  و برنامه هایی فرهنگی این مرکز استقبال زندانیان از خدمات کتابخانه ای، قرانی و فرهنگی گفت: به منظور توانمندسازی زندانیان، خدمات حرفه آموزی در این مرکز سال هاست که آغاز شده و با راه اندازی کارگاه های تولیدی، برای بخش قابل توجهی از زندانیان توان فعالیت اقتصای و کسب درآمد برای حمایت از خانواده فراهم شده است.

وی با اشاره به راه اندازی و فعالیت کرسی های تلاوت قرآن از زندان تبریز اعلام کرد:  طی سال‌های اخیر بیش از دو هزار حافظ یک جزء تا کل قرآن تربیت شده اند که منجر به بهره مندی از تسهیلات و تخفیف جرایم و حتی آزادی از قصاص با رضایت ولی دم شده است.

اکبریان تشکیل و راه اندازی گروه های سرود و نمایش را از دیگر برنامه های هنری انجام یافته در کانون فرهنگی هنری عروج برشمرد و افزود: آماده انجام برنامه های هنری مشترک با استفاده از ظرفیت و توان هنرمندان و ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هستیم.

بنابراین گزارش، مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان به همراه کارشناسان این ستاد از بخش های مختلف زندان تبریز از جمله کانون فرهنگی هنری، کتابخانه و دارالقرآن بازدید کردند.