کتابخانه های مسجدی نقش مهمی در افزایش سرانه مطالعه دارند
کتابخانه هاي مسجدي نقش مهمي در افزايش سرانه مطالعه دارند
مدیر ستاد کانون های مساجد آذربایجان شرقی:

کتابخانه های مسجدی نقش مهمی در افزایش سرانه مطالعه دارند

مدير ستاد کانون هاي مساجد آذربايجان شرقي فعاليت کتابخانه هاي مسجدي را از عوامل مهم در افزايش سرانه مطالعه دانست.
شناسه خبر : 54196 تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۴:۱۱

به گزارش روابط عمومی ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی، «مرتضی شفیعی» در بازدید از کتابخانه کانون فرهنگی هنری نسیم رحمت مسجد قاسمیه ملکان با اشاره به اهمیت و ضرورت فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد شهری و روستایی، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین عوامل جذب کودکان، نوجوانان و جوانان به مساجد، همین کانون های فرهنگی هنری و کتابخانه های مسجدی است و باتوجه به نقش مهم این کتابخانه‌ها در افزایش سرانه مطالعه امیدواریم با توسعه این مراکز در مساجد استان شاهد رونق هرچه بیشتر مساجد باشیم.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی، هنری، قرآنی، آموزشی و اجتماعی موجود در کانون های مساجد استان، خاطرنشان کرد: بیش از 600 کتابخانه مخزن‌دار و باز در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان میزبان دانش‌آموزان و دانشجویان مسجدی است که برخی از این کتابخانه ها به صورت سه شیفت فعالیت دارند.

وی ادامه داد: بر اساس بررسی‌های به عمل آمده، تعداد دانش آموزان قبول شده در آزمون سراسری کنکور در مساجدی که دارای کانون فرهنگی هنری و کتابخانه بوده اند، بیش از دیگر مساجد بوده است؛ ضمن این‌که میانگین سنی نمازگزاران در این مساجد پایین‌تر بوده است.

شفیعی تصریح کرد: فعالیت و اعمال نقش جوانان نخبه، دانشمند و کتابخوان در مساجد و کانون‌های  فرهنگی هنری می تواند در احیای کارکردهای اصلی مساجد و تحقق مسجد طراز انقلاب اسلامی تاثیرگذار بوده و در تبدیل مساجد به یکی از مراکز مهم  علمی موثر باشد.

حیدر گلی، مدیرمسئول و مسئول کتابخانه کانون فرهنگی هنری نسیم رحمت نیز در این دیدار با اشاره به استقبال پرشور کوکان، جوانان ونوجوانان از کتابخانه این کانون اظهار داشت: سالانه ده‌ها مورد نمایشگاه کتاب و مسابقه کتاب جهت توسعه فرهنگ کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه در این کانون برگزار می شود.

وی حمایت ستاد استان در رونق فعالیت های کتابخانه ای را مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت های موجود دراین شهرستان در صورت حمایت های ستاد استانی توان بیشتری برای انجام برنامه ها ی موثر و بهتر خواهیم داشت. 

بنابراین گزارش؛ در این بازدید که با حضور مدیر و کارشناسان ستاد کانون های مساجد استان، رییس اداره فرهنگ ارشاد و اسلامی و تعدادی از مدیر مسئولان کانون های فرهنگی هنری ملکان همراه بود از بخش های مختلف کانون و کتابخانه نسیم رحمت و نمایشگاه کتاب و مرکز عرصه محصولات فرهنگی و پوشش اسلامی این کانون بازدید شد.