توسعه فرهنگ کتابخوانی از کارکرد های اصلی کتابخانه‌های مسجدی است
توسعه فرهنگ کتابخواني از کارکرد هاي اصلي کتابخانه‌هاي مسجدي است
مدیر ستاد کانون های مساجد آذربایجان شرقی؛

توسعه فرهنگ کتابخوانی از کارکرد های اصلی کتابخانه‌های مسجدی است

مدير ستاد کانون هاي فرهنگي هنري مساجد آذربايجان شرقي توسعه فرهنگ کتاب و کتابخواني را از کارکرد هاي اصلي کتابخانه هاي مسجدي توصيف کرد.
شناسه خبر : 54276 تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۴:۴۰

 به گزارش روابط عمومی ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی، «مرتضی شفیعی» مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی، در مراسم افتتاحیه کتابخانه مسجد نبی اکرم(ص) تبریز، توسعه و گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی و افزاش سرانه مطالعه را از کارکردهای اصلی کتابخانه های مسجدی اعلام کرد و اظهار داشت: نهادینه سازی فرهنگ مطالعه، آشنا کردن جوانان و نوجوانان با آموزه های دینی و قرآنی و جذب و هدایت  آنان به مساجد و محافل دینی از دیگر کارکردهای کتابخانه های مساجد است.

شفیعی با بیان این‌که کانون های فرهنگی هنری در کنار دیگر نهادهای مسجدی به دنبال شناسایی، جذب و تقویت استعدادهای نسل جوان در عرصه های فرهنگی و هنری هستند، گفت: وجود کتابخانه و قرائتخانه در بطن مساجد منجر به جذب حداکثری نوجوانان و جوانان به این اماکن امن الهی شده است.

وی با اشاره به اهمیت وجود کتابخانه ها در کانون های فرهنگی و هنری و تاثیرات مثبت آن در افزایش سرانه مطالعه و افزایش آگاهی مردم هر منطقه و محله، افزود: امکان مطالعه در محیط امن و سالم، قابل اعتماد بودن به خاطر همجواری با مسجد و دسترسی آسان به کتاب بخشی از مزیت های کتابخانه های مساجد می باشد.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی با اشاره به فعالیت  بیش از 600 باب کتابخانه مسجدی در سطح کانون های فرهنگی هنری شهری و روستایی استان اعلام کرد: راه اندازی کانون فرهنگی هنری و کتابخانه در مناطق محروم شهرها و روستاها در اولویت این ستاد است.

حجت الاسلام سعید اسمعلی پور، امام جماعت مسجد نبی اکرم(ص) نیز در این  مراسم با تاکید بر لزوم گسترش فرهنگ كتاب‌خوانی در جامعه  و اهميت كتاب و كتاب‌خوانی بين جوانان به ويژه بچه‌های مسجدی افزود: كتاب بهترين دوست و چراغ هدايت و روشنگری انسان است و بايد همه تلاش كنند تا بهره لازم را از تعاليم ارزشمند آن ببرند.

وی با اشاره به برگزاری مستمر طرح "شنبه های کتاب" در کانون نبی اکرم(ص) اظهار داشت: برگزاری این طرح و طرح های مشابه علاوه بر تقویت فرهنگ کتابخوانی ،نقش بسیار مثبتی در افزایش جذب جوانان و نوجوانان به مساجد داشته است.

سعید صالح رسولی، مدیرمسدول کانون فرهنگی هنری مسجد نبی اکرم(ص) نیز در سخنانی گفت: نوجوانان و جوانان با حضور در کتابخانه های مساجد می‌توانند با استفاده از منابع علمی، آموزشی و دینی به مدارج معنوی و علمی ارزشمندی دست یابند.

وی با تاکید بر تجهیز این کتابخانه ها به علم و تکنولوژی روز گفت: همگانی کردن طرح هدیه کتاب به کتابخانه های مسجدی می تواند در این موضوع موثر باشد.

بنابراین گزارش در مراسم افتتاحیه كتابخانه كانون فرهنگی هنری نبی اکرم(ص) که با حضور مدیر و کارشناسان ستاد كانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی، کادر و ارکان، فعالان و اعضای این كانون و نمازگزاران مسجد برگزار شد، 6 نفر از نوجوانان مشارکت کننده در راه اندازی و احیاء کتابخانه این مسجد مورد تجلیل قرار گرفتند.