طرح «مسجد پایگاه قرآن» رونق‌بخش فعالیت‌های قرآنی مساجد آذربایجان شرقی شده است
طرح «مسجد پايگاه قرآن» رونق‌بخش فعاليت‌هاي قرآني مساجد آذربايجان شرقي شده است
مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی

طرح «مسجد پایگاه قرآن» رونق‌بخش فعالیت‌های قرآنی مساجد آذربایجان شرقی شده است

مدير ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد آذربايجان شرقي از اجراي طرح «مسجد؛ پايگاه قرآن» در 150 باب از مساجد داراي کانون فرهنگي هنري استان خبر داد.
شناسه خبر : 56742 تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۱:۵۵

به گزارش روابط عمومی ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی، «مرتضی شفیعی» مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی از اجرای طرح «مسجد پایگاه قرآن» در 150 باب از مساجد دارای کانون فرهنگی هنری استان خبر داد و اظهار داشت: این طرح موجب رونق فعالیت‌های قرآنی مساجد استان شده است.

شفیعی خاطرنشان کرد: یکی از مطالبات مقام معظم رهبری در عرصه‌های قرآنی، تبدیل مساجد به پایگاه های قرآنی بود که در راستای تحقق این امر مهم، طرح «مسجد؛ پایگاه قرآن» در مساجد دارای کانون فرهنگی هنری در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی تصریح کرد: در سطح مساجد دارای کانون فرهنگی هنری این استان با همکاری دیگر متولیان مسجدی، تعدادی پایگاه قرآنی راه اندازی شده که با عنوان طرح «مسجد،؛پایگاه قرآن» با حضور قاریان برجسته مسجدی در حال اجراست.

وی با اشاره به برنامه های قرآنی ستاد استان گفت: از میان 1445 باب کانون فرهنگی هنری فعال در مساجد استان، بیش از 500 باب از این مراکز به دو صورت مستقل و یا با مشارکت دیگر نهادهای فعال در مساجد به صورت روزانه، هفتگی و یا ماهانه اقدام به اجرای طرح «تلاوت نور» و طرح «مسجد پایگاه قرآنی» می کنند.

شفیعی خاطرنشان کرد: برگزاری جلسات مستمر آموزش حفظ، قرائت و روخوانی و همچنین بیان ترجمه، تفسیر و ارائه مفاهیم آیات قرآنی از دیگر برنامه های ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان است که در طول سال و به صورت ویژه در ماه مبارک رمضان و اوقات فراغت تابستان به اجرا در می آید.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی افزود: شرکت کنندگان نوجوان و جوان این طرح‌ها و کلاس‌های آموزشی سالانه در قالب مسابقات قرآنی «مدهامتان» با یکدیگر به رقابت می پردازند.