آیین رونمایی از پوستر مسابقات قرآنی والفجر مهران رود روستائی شهرستان تبریز برگزارشد
آيين رونمايي از پوستر مسابقات قرآني والفجر مهران رود روستائي شهرستان تبريز برگزارشد
به همت کانون فرهنگی هنری خاتم الانبیاء

آیین رونمایی از پوستر مسابقات قرآنی والفجر مهران رود روستائی شهرستان تبریز برگزارشد

آيين رونمايي از پوستر مسابقات قرآني والفجر مهران رود روستائي شهرستان تبريز به همت کانون فرهنگي هنري خاتم الانبياء مسجد امام زمان(عج) روستاي بيرق در بيت نماينده ولي فقيه در استان آذربايجان شرقي برگزارشد.
شناسه خبر : 58562 تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۱:۰۷

 به گزارش روابط عمومی ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی آل هاشم امام جمعه تبریز، در این مراسم با قدردانی از فعالیتهای قرآنی منطقه مهرانرود اظهار داشت: یکی از برکات انقلاب اسلامی و یادگارهای امام راحل (ره) حاکم شدن فرهنگ قرآنی در ایران اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه بعد از ارتحال امام راحل (ره) توجه ویژه مقام معظم رهبری به بحث قرآن جای قدردانی دارد گفت:   امروزه فرهنگ قرآنی حاکم است ولی نمی شود گفت؛ ۱۰۰درصد رضایت بخش است، زمانی راضی خواهم بود که در شهرها ،روستاها ، ادارات، نهادها ، بازار، دانشگاه و مدارس حاکمیت قرآن کاملا محسوس و مشهود باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر یکپارچه سازی فعالیت ها فرهنگی و قرآنی گفت: توجه و تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی به قرآن و ترویج این فرهنگ در جامعه یک نقشه راه برای مدیریت واحد و تبیین آموزه های این کتاب آسمانی در جامعه است که آحاد مردم خصوصاً نهادهای متولی باید به آن اهتمام جدی داشته باشند.

همچنین حجت‌الاسلام قهرمان احمدی، امام جمعه باسمنج  در این مراسم با اشاره به اهمیت قرآن در این منطقه گفت:  انقلاب ما در سایه قرآن نتیجه داده است و این حرکت همان امر به معروفی بود که امام (ره) با سوق دادن  مردم به راه راست و ایستادگی در مقابل طاغوت حرکت بزرگ پیروزی انقلاب را رقم زد و ما در تمام مقاطع حساس، با اتکا به فرهنگ قرآنی در همه عرصه ها به موفقیت های بزرگی دست یافتیم که این به برکت قرآن بوده است.

همچنین مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری و دارالقرآن خاتم الانبیاء دبیر برگزاری پنجمین دوره مسابقات قرآنی والفجر مهران رود روستائی شهرستان تبریز با ارائه گزارشی اظهارداشت: این مسابقات از سال ۹۶ به میزبانی روستاهای هروی ، بیرق ، لیقوان و جانقور برگزار شده بود که امسال به میزبانی روستای بیرق برگزار می‌شود.

بنابراین گزارش، پنجمین دوره مسابقات قرآنی والفجر مهرانرود با همکاری و مشارکت دفاتر امام جمعه تبریز و باسمنج، ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی و اداره اوقاف و امور خیریه ،صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی ، فرمانداری تبریز، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز، بخشداری و شهرداری باسمنج، دهیاران بخش مرکزی و باسمنج، کانون فرهنگی هنری خاتم الانبیاء و ستاد برگزاری مسابقات  قرآنی منطقه مهران رود برگزار می شود.